تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 15:18
22 بازدید
کد خبر : 24990

۱۲۵ هنرمند ملی و بین المللی در کرمانشاه داریم

۱۲۵ هنرمند ملی و بین المللی در کرمانشاه داریم

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان به وجود ۲۵ هزار هنرمند صنعتگر در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۵ نفر هنرمند ملی و بین المللی هستند. حسین ویسی در نشستی خبری که امروز(۱۴ مهر) برگزار شد، بااشاره به وجود ۲۵ هزار هنرمند صنعتگر در استان، اظهارکرد: این تعداد هنرمند در

125 هنرمند ملی و بین المللی در کرمانشاه داریم

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان به وجود ۲۵ هزار هنرمند صنعتگر در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۵ نفر هنرمند ملی و بین المللی هستند.

حسین ویسی در نشستی خبری که امروز(۱۴ مهر) برگزار شد، بااشاره به وجود ۲۵ هزار هنرمند صنعتگر در استان، اظهارکرد: این تعداد هنرمند در ۶۰ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: صنایع دستی از جمله حوزه هایی است که اگر حمایت های لازم از آن شود، میزان اشتغالزایی خوبی را بدنبال دارد.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه این حوزه در استان نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی، مردم و رسانه ها است، گفت: دستگاه هایی اجرایی می توانند با اختصاص بخشی از هدایایی که سالانه می دهند، مردم با خرید صنایع دستی برای تزئین منازل خود و رسانه ها هم با گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی به هنرمندان این رشته در استان کمک کنند.

وی جایگاه صنایع دستی کرمانشاه را در کشور خوب توصیف کرد و گفت: حدود ۱۲۵ نفر از هنرمندان ما در سطح ملی و بین المللی مطرح هستند که این نشان از توانمندی هنرمندان کرمانشاهی و غنی بودن هنرهای دست ساز در این استان است.

ویسی در ادامه از برگزاری دومین رویداد منطقه ای روز جهانی چوب به میزبانی کرمانشاه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این رویداد از ۱۹ مهر به مدت سه روز با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان احجام چوبی استان در محوطه تاریخی تاق بستان برگزار می شود.

معاون میراث فرهنگی استان یکی از دستاوردهای مهم برگزاری این رویداد را معرفی ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های هنرمندان رشته چوب دراستان کرمانشاه  دانست و گفت: با برگزاری این رویداد هنرمندان بیشتری از کرمانشاه در این رشته به دنیا معرفی می شوند و فرصت حضور در رویداد اصلی روز جهانی چوب را به دست خواهند آورد.

وی ادامه داد: آشنایی با هنرمندان رشته چوب از سایر کشورهای دنیا و بحث و تبادل تجارب یکی دیگر از مزیت های برگزاری این رویداد برای هنرمندان کرمانشاهی خواهد بود.

به گفته این مسئول کرمانشاه در رشته چوب دارای دو نشان بین المللی است و در آینده ای نزدیک هم یک نشان دیگر را کسب خواهد کرد.

ویسی در ادامه از برگزاری رویداد منطقه ای روز جهانی چوب به عنوان یک فرصت خوب برای صنایع  دستی کرمانشاه یاد کرد و گفت: با وجود هنرمندان بین المللی شاخص در رشته چوب، کرمانشاه جایگاه مهمی در این رشته در کشور دارد که این رویداد هم به رشد هرچه بیشتر آن کمک می کند.

وی ادامه داد: در کرمانشاه ۶۰ رشته صنایع دستی داریم که برگزاری این رویداد به تحرک سایر رشته ها برای برگزاری چنین رویدادهایی هم منجر خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.