تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 18:23
42 بازدید
کد خبر : 208118

گردش مالی ۴ هزار میلیارد تومانی در بازارهای شهرداری طی سال گذشته

گردش مالی ۴ هزار میلیارد تومانی در بازارهای شهرداری طی سال گذشته

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد جواد مشیری در نشست علمی تجربیات با عنوان بازارهای خرد؛ فرصتی برای اشتغال آفرینی، اظهار کرد: در سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه بازارهای خرد در مشهد داشته‌ایم و براساس مطالعات میدانی انجام شده کف دریافتی افراد در روز بازار ها ۴٠٠ هزارتومان و سقف

گردش مالی ۴ هزار میلیارد تومانی در بازارهای شهرداری طی سال گذشته

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد جواد مشیری در نشست علمی تجربیات با عنوان بازارهای خرد؛ فرصتی برای اشتغال آفرینی، اظهار کرد: در سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه بازارهای خرد در مشهد داشته‌ایم و براساس مطالعات میدانی انجام شده کف دریافتی افراد در روز بازار ها ۴٠٠ هزارتومان و سقف آنها ٩میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بوده است که این نشان دهنده این است که توانسته‌ایم این حوزه را به خوبی تقویت کنیم.

وی افزود: در سال ١۴٠١ سه میلیارد و ۶٠٠ هزار تومان گردش مالی در حوزه سوغات داشته‌ایم و با توجه به توسعه روز بازارها قصد داریم به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه امسال برنامه داریم تا بازارها را به صورت موضوعی و تخصصی اداره کنیم و به دنبال ایجاد مدرسه بازار، پل بازار و واژه‌های هستیم که با کلمه بازار تلفیق شود، ادامه داد: فرماندار مشهد سازمان را به اجرای بازارهای ویژه برای زنان سرپرست خانوار موظف کردند که امیدواریم در چند روز آینده دستورالعمل آماده و بازارهای ویژه را برای آنان آماده کنیم؛ قرار است این زنان در سه دوره در این بازارها شرکت کنند تا به توانمندی لازم دست یابند.

مشیری با اشاره به اینکه ۵٠ درصد ظرفیت روز بازارها موقت به مشاغل خرد اختصاص خواهیم داد، ادامه داد: به دنبال نقشه‌های فرصت های کسب و کار در مشهد هستیم. در حال حاضر ١۵ روز بازار، ٢ عصر بازار، ٣ شب بازار و ۴ جمعه بازار در مشهد فعالیت می‌کنند؛ در روز بازارهای سیار هزار و ١١۵ نفر یعنی ٣۵ درصد ظرفیت بازارها در اختیار این عزیزان است. همچنین بیش از دو هزار ۵۶٠ مورد مکاتبه با دستگاه های حمایتی داشته ایم.

وی با بیان اینکه مشهد به عنوان شهر دارای بازارهای موقت در کشور دومین روز بازار بزرگ را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین مشهد رتبه سوم جهانی در وسعت و تعداد غرفه ‌ها دارد. موضوع اصلی این مشاغل بازار توسعه بازار برای آن‌ است، گفتنی است ما نسبت به سال گذشته ۴٠ درصد رشد در همه حوزه های بازار موقت داشته‌ایم.

مشیری اضافه کرد: امسال ۶ هزار و ٢٠٠ نفر در سامانه ما به عنوان افراد جدید ثبت کردند که از این تعداد ۴ هزار نفر را ثبت کرده‌ایم. همچنین در حوزه فروش گل‌ها ۴٨ تقاطع در اختیار این کارگزار قرار دادیم و توانستیم ٢٠٠ شغل در کنار آن ایجاد و اقتصاد ٣ تا ۴ میلیاردی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.