تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 1:57
25 بازدید
کد خبر : 84895

کوچکترین بی توجهی مردم به کرونا، آمار ابتلا را منفجر می‌کند

کوچکترین بی توجهی مردم به کرونا، آمار ابتلا را منفجر می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:کرونا آتش زیر خاکستر است و کوچکترین بی توجهی از جانب مردم، افزایش انفجاری مبتلایان را به دنبال خواهد داشت. به گزارش ایسنا دکتر قاسم میری علی آباد اظهار کرد: باتوجه به اینکه در سراوان شرایط بحرانی است، کوچکترین کوتاهی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و

کوچکترین بی توجهی مردم به کرونا، آمار ابتلا را منفجر می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:کرونا آتش زیر خاکستر است و کوچکترین بی توجهی از جانب مردم، افزایش انفجاری مبتلایان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا دکتر قاسم میری علی آباد اظهار کرد: باتوجه به اینکه در سراوان شرایط بحرانی است، کوچکترین کوتاهی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بی توجهی از جانب مردم، باعث تشدید این شرایط خواهد شد.

وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده، رعایت پروتکل های بهداشتی در استان سیستان وبلوچستان پایین ترین شاخص را در سطح کشور دارد و باید هموطنان هشدارهای بهداشتی را جدی گرفته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به وظیفه اجتماعی در قبال سلامت خود و هموطنان عمل کنند.

وی افزود: باتوجه به ارائه خدمات بهداشت و درمان توسط سه دانشگاه در شمال، مرکز وجنوب استان، در حوزه سراوان به غیر از شهرستان مهرستان که زیرمجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است، دیگر شهرستان های تابعه سراوان، در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که خوشبختانه فعلا در بحث درمان بیماران و تامین تخت های بستری بیماران کرونایی در شهرستان سراوان با کمبودی مواجه نیستیم، اما با نیم نگاهی به ورود و خروج های غیرقانونی از مبادی غیررسمی مرزی و احتمال ورود ویروس های جهش یافته، کوچکترین کوتاهی در عدم رعایت پروتکل ها، بحران را تشدید خواهد کرد.

میری علی آباد ضمن تقدیر از دغدغه مندی ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین سلامت مردم استان تصریح کرد: بازدید نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف بیمارستان رازی سراوان، و همچنین تعطیلی جلسات مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت توسط روحانیت معزز شیعه و سنی، باعث دلگرمی مدافعان سلامت و امید بخش برای مردم منطقه بوده و خواهد بود که امید به استمرار آن تا عبور  از بحران را نیز داریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان سراوان در بیمارستان بستری هستند ادامه داد: ۱۱ نفر از بهترین متخصصین شامل دو متخصص عفونی، سه متخصص بیهوشی، سه متخصص داخلی و سه متخصص طب اورژانس در کنار پزشکان عمومی در حال خدمت رسانی به مردم و مبتلایان به کرونا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد:  نظام بهداشت و درمان استان با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفیت موجود برای تامین سلامت مردم تلاش خواهند کرد و انتظار دارند مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار انجام واکسیناسیون گروه های اعلام شده، خدمت گزاران خود در نظام سلامت استان را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.