تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 20:17
26 بازدید
کد خبر : 128267

کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل کاشت ۲۰۰هزار هکتار گیاهان دارویی است

کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل کاشت ۲۰۰هزار هکتار گیاهان دارویی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان پتانسیل و استعداد کاشت گیاهان دارویی را دارند. «غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: رسانه ها به عنوان بازوی راست منابع طبیعی هستند. وی اظهارکرد: ۹۰ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل کاشت ۲۰۰هزار هکتار گیاهان دارویی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان پتانسیل و استعداد کاشت گیاهان دارویی را دارند.

«غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: رسانه ها به عنوان بازوی راست منابع طبیعی هستند.

وی اظهارکرد: ۹۰ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را عرصه های منابع طبیعی جنگل و مرتع تشکیل می دهند که با توجه به محدودیت ها و امکانات کار ما برای حفاظت و صیانت از این میزان عرصه منابع طبیعی سخت تر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسانه ها به کمک منابع طبیعی بیایند و به تأثیرگذاری که در جامعه دارند، فرهنگ منابع طبیعی را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.

حکمتیان اصل تصریح کرد: صدور سند کاداستر اراضی منابع طبیعی استان پیشرفت خوبی دارد ۷۰۰ هزار هکتار سند که برای منابع طبیعی استان صادر شده همچنین در سال‌ها گذشته برای ۴۵۰ هزار هکتار از این اراضی سند کاداستر صادر شده است.

وی ادامه داد: برای ۷۰ درصد اراضی منابع طبیعی این استان سند کاداستر صادر شده که اراضی جنگلی به طور کامل سند کاداستر دارند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سال های قبل ۸۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان که از نعمت گاز برخوردار نبودند جهت جلوگیری از تخریب جنگل‌ها به صورت رایگان توزیع شده است همچنین در سال‌جاری ۳۷۰ آبگرم‌کن خریداری و در این مناطق توزیع شد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: با نصب این تعداد آبگرمکن خورشیدی ۴۰ درصد قطع درختان جنگلی در این مناطق کاهش پیدا کرده است.

وی اظهارکرد: طی یکسال اخیر با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات خوبی در راستای رفع تصرف اراضی ملی و استان از دست سودجویان انجام شده است در مجموع طی یک سال اخیر هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شده است که از این میزان طبق ماده ۵۵ تا کنون ۶۵۵ هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شده و در راستای تبصره یک ماده ۵۵ نیز ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی و رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین ۶۳ پرونده رفع تصرف از سوی بخش اجرای احکام دستگاه قضایی به میزان ۳۴۳ جدار رفع تصرف شده است که بیشترین پرونده ها مربوط به سال‌های گذشته بودند.

حکمتیان اصل خاطرنشان کرد: دهم اردیبهشت ماه امسال زمان کوچه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۶ هزار هکتار گیاه دارویی در سطح استان کاشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل و استعداد کاشت گیاهان دارویی را دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.