تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 11:13
148 بازدید
کد خبر : 201664

کباب پز و انواع آن

کباب پز و انواع آن

  همان طور که می دانید امروزه در بیشتر موارد برای پخت غذا از باربیکیو استفاده می شود. باربیکیو (Barbeque) در اصل نوعی روش پخت غذاست که در زبان فارسی پخت گوشت با دمای کم و به‌صورت تدریجی معنی می شود. در کل به پخت گوشت روی حرارت کم باربیکیو می گویند. از باربیکیو در

 

همان طور که می دانید امروزه در بیشتر موارد برای پخت غذا از باربیکیو استفاده می شود. باربیکیو (Barbeque) در اصل نوعی روش پخت غذاست که در زبان فارسی پخت گوشت با دمای کم و به‌صورت تدریجی معنی می شود. در کل به پخت گوشت روی حرارت کم باربیکیو می گویند. از باربیکیو در فضای باز استفاده می کنند؛ در روش باربیکیو انواع گوشت را روی میله های فلزی یا توسط سیخ روی حرارت می گذارند تا پخته شود. بیشتر گوشت هایی که در اندازه بزرگ هستند به روش باربیکیو پخت می شوند. علاوه بر گوشت می توان مرغ، ماهی و سبزیجات را روی کباب پز پخت. برای شناخت انواع باربیکیو در ادامه با ما باشید. 

انواع باربیکیو

باربیکیو ها را بر اساس سوخت مصرفی به برقی، گازی، آجری، سنگی و گابیونی و زغالی طبقه بندی می کنند که در اینجا آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

۱.باربیکیو گازی

باربیکیو گازی سوخت مورد نیاز خود را از  گاز شهری تامین می کند. تمیز کردن باربیکیو گازی وقت زیادی نمی گیرد و بدنه آنها از جنس چدن، استیل و آجر است. معمولاً در خانه های شهری و آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۲.باربیکو برقی

دیگر نیازی به چوب و آتش ندارد و بایستی به پریز برق نزدیک باشد؛ قابل جابه جایی است و بیشتر باربیکیوهای خانگی از نوع برقی هستند.

۳.باربیکیو آجری

باربیکیو به گونه ای ساخته شده که یک محفظه در دیواره آجری قرار می گیرد. در این نوع باربیکیوها گرد و غبار و دود در همین محفظه گرفتار می شود؛ معمولاً در بالکن ها و حیاط ویلاها دیده می شود.

۴.باربیکیو سنگی و گابیونی

باربیکیو گابیونی نوعی باربیکیوی سنگی است. در واقع نوعی سبد توری که در آن مصالح سنگی قرار دارد، این نوع باربیکیو جلوه زیبایی به حیاط منزل و یا ویلای شما می دهد. 

۵.باربیکیو زغالی

در باربیکیوی زغالی طعم و بوی گوشت مزه دیگری دارد به همین دلیل این مدل نسبت به بقیه طرفداران بیشتری دارد، از طرفی ارزان‌تر از بقیه است. تمیز کردن آن وقت زیادی  می‌گیرد زیرا حین پخت خاکستر ایجاد می کند.

نکات راهنمای خرید باربیکیو

اکنون که باربیکیو و انواع آن را شناختید، همچنین مزیت هر نوع را دیدید اگر درصد خرید آن هستید پس به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه باربیکیو

باید تعداد افراد خانواده یا تعداد احتمالی مهمان ها را در نظر بگیرید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید فضا محدود است و باید باربیکیوی کوچک بخرید. 

  • انتخاب برند مناسب

برای داشتن یک باربیکیوی بادوام از برندهای معتبر خرید کنید شاید قیمتشان بالا باشد اما عمر طولانی دارند و دیگر نیازی نیست چندبار هزینه تعمیر پرداخت کنید.برندهایی چون ویلاسازه،سوبیا،مدرن ویلا،و…..

  • قابلیت جابه جایی باربیکیوها

اکثراً باربیکیوهای کوچک قابل جابه جابی هستند؛ این نوع مناسب برای افرادی است که باربیکیو را برای مسافرت یا پیک نیک و پارک رفتن خریداری می کنند.

  • انتخاب نوع مناسب باربیکیو

بسته به راحتی خودتان می توانید باربیکیوی رومیزی، ایستاده، برقی، زغالی و …. خریداری کنید.

  • باربیکیوی تقلبی نخرید

باربیکیوهای ارزان قیمت که با صفحات آهنی با روکش لعاب‌دار  و تفلون پوشانده شده اند در بازار وجود دارند اما با چند بار استفاده لعاب آنها در برابر حرارت سوخته می شود.

مزایای بیربیکیو

حال که تعریف باربیکیو را شنیدید و فهمیدید باربیکیو چیست  می‌خواهیم مزایای استفاده از باربیکیو را لیست کنیم:

  • در پخت گوشت با باربیکیو ، گوشت نیمه خشک می شود و کمی آب‌دار است.
  • در نوع زغالی طعم دودی پیدا می کند که طرفداران زیادی دارد.
  • می توان حرارت مورد نیاز نوع گوشت را کنترل کنید 
  • هنگام کار ایمنی دارید و با روش باربیکیو دستتان دیگر نمی سوزد.
  • دارای قطع سیستم خودکار هستند

نکات بهداشتی استفاده از باربیکیو

نکات بهداشتی مهم در استفاده از باربیکیوها از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ در این مقاله به چند نکات کاربردی توجه  می‌کنیم:

  1. ابتدا سعی کنید یک کاور محکم برای باربیکیوی خود تهیه کنید.
  2. برای سلامتی خود بهتر است قبل از اولین استفاده آن را کاملاً تمیز و ضدعفونی کنید.
  3. پس از اتمام کار بلافاصله آن را تمیز کنبد.
  4. توصیه می شود مواد غذایی را جهت جلوگیری از فاسد شدن قبل از پخت و بعد از پخت در یخچال نگه دارید.

باربیکیو و انواع آن با قیمت

باربیکیو و انواع آن با قیمت یکی از مباحث مهم در انتخاب و خرید باربیکیو است. قیمت باربیکیو و انواع آن بستگی به نوع باربیکیو( گازی، زغالی، آجری و …) دارد. هر کدام از انواع باربیکیو ها با توجه به کیفیت و جنس خود قیمت جداگانه ای دارند. هر چقدر توانایی ها و ویژگی های بیشتری داشته باشند قیمتشان بالاتر است.  بحث باربیکیو و انواع آن با قیمت موضوع مهم و قابل توجه این مقاله است زیرا برای خرید هر محصول باید بسنجیم که  آیا توانایی خرید آن را داریم بعد اقدام به خرید کنیم. 

باربیکیو و انواع آن برای باغ

همان‌طور که دیدیم باربیکیوها انواع مختلفی دارند ولی باید دید در باغ کدام نوع باربیکیو مناسب برای استفاده است؛ باربیکیو و انواع آن برای باغ دو نمونه گازی و زغالی هستند.

  • باربیکیو گازی 

استفاده از باربیکیو گازی ساده است و هر فردی برای اولین بار می تواند از آن استفاده کند. قیمت نوع گازی بالاتر از قیمت بقیه است.  صفحه گریل موجود در این مدل باربیکیو حرارت را در همه جای دستگاه به‌طور یکنواخت توزیع می کند. در باغ ها و ویلاها از این باربیکیو استفاده می شود.

  • باربیکیو زغالی

سوخت مصرفی این باربیکیو زغال است. پخت و پز با باربیکیو زغالی به مراتب طولانی تر از بقیه است. اگر زغال از چوب طبیعی باشد طعم و بوی گوشت را بیشتر می کند؛ به همین دلیل باربیکیوی زغالی طرفداران زیادی دارد. افرادی که علاقه‌مند به رفتن به باغ هستند در وسایل سفر خود یک باربیکیوی زغالی دارند. 

 

سخن آخر

بنابراین زمانی که شما تصمیم می گیرید تا غذای خود را به روش باربیکیو بپزید، لازم است تا با این روش و انواع آن آشنا شوید. به همین منظور می بایست در ابتدا مفهوم و چیستی باربیکیو را درک کرده و سپس با انواع آن آشنا شوید. هر کدام از انواع باربیکیو دارای ویژگی ها و نکات متفاوتی هستند. به همین خاطر شناخت هر کدام از آن ها به صورت جداگانه می تواند به شما کمک زیادی بکند. 

 

منبع:تجهیزات ویلایی ویلاسازه

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.