تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 17:39
6 بازدید
کد خبر : 127857

چرا معتادان زنجانی ترجیح می‌دهند در کانال‌ها بمانند تا در شلتر؟

چرا معتادان زنجانی ترجیح می‌دهند در کانال‌ها بمانند تا در شلتر؟

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: اکنون کانال موجود در خیابان خیام زنجان محل تجمع معتادان شده است با توجه به فاصله کم آن مکان با شلترها، چرا حاضر به حضور در آن مکان نیستند!؟ باید آسیب‌شناسی شود. رضا عسگری صبح امروز (۲۴ اسفندماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که در استانداری برگزار شد، در رابطه

چرا معتادان زنجانی ترجیح می‌دهند در کانال‌ها بمانند تا در شلتر؟

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: اکنون کانال موجود در خیابان خیام زنجان محل تجمع معتادان شده است با توجه به فاصله کم آن مکان با شلترها، چرا حاضر به حضور در آن مکان نیستند!؟ باید آسیب‌شناسی شود.

رضا عسگری صبح امروز (۲۴ اسفندماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که در استانداری برگزار شد، در رابطه با وضعیت خیابان خیام زنجان در بحث وجود معتادان متجاهر، اظهار کرد: با توجه به وجود و تجمع معتادان متجاهر در خیابان خیام زنجان که وضعیت آشفته‌ای دارد؛ بنابراین اداره‌کل بهزیستی استان باید آسیب‌شناسی کند زیرا این پاتوق فاصله زیادی با شلتر ندارد و باید مشخص شود چرا این افراد ترجیح می‌دهند در کانال در وضعیت سخت بمانند اما به شلترها نه!؟

فرماندار زنجان با بیان اینکه وضعیت معتادان خیابان خیام بسیار نگران‌کننده است و باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر در ۵ مرحله جمع‌آوری شده‌اند اما باز هم به پاتوق خود بازگشته‌اند که این امر هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار کرد: براساس آیین‌نامه فرآیند اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶ معتادان به موادمخدر و روانگردان متجاهر که فاقد گواهی درمان در مراکز موضوع ماده ۱۵ قانون مذکور هستند، با دستور مقام قضایی برای یک الی سه ماه (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

محمد محمدی‌قیداری در رابطه با تعداد افراد مقیم مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف موادمخدر در استان، افزود: در مجموع ۶۸۳ نفر در مراکز اقامت دارند و ۴۲۸ نفر توسط نیروی انتظامی و دادستانی استان به این مراکز ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: گفتنی است مراکز طلوع امید و طلوع رهایی ایجرود به صورت موقت به دلیل اصول بهداشتی تعطیل هستند و بازگشایی آنان مستلزم انجام تمهیدات بهداشتی است.

این مسئول در رابطه با طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر مرکز نوای آرامش دوباره، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱۱ نفر دستگیر شده‌اند و ۲۷ نفر پس از قرنطینه اولیه ترخیص شده و ۳۸۴ نفر در مراکز ماده ۱۶ تبصره ۲ پذیرش شده‌اند؛ گفتنی است از ۴۰۵ نفر تست کرونا گرفته شده که خوشبختانه موردی از ابتلای معتادان به کرونا در استان زنجان مشاهده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با هزینه کرد اعتبارات ستاد مبارزه با موادمخدر استان در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: تخصیص ۹۰۰ میلیون تومان از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، اعتبارات ابلاغی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تا ۲۳ اسفندماه؛ ۶۰۰ میلیون تومان، کل اعتبارات پرداختی مرکز نوای آرامش تا ۲۳ اسفندماه، ۴۰۶.۰۰۴.۴۰۰ تومان، اعتبارات هزینه شده مرکز قرنطینه اولیه، ۱۹۳.۹۵۵.۶۰۰ تومان و مبلغ مورد نیاز برای هر فرد (ماهانه) با احتساب ۲۸ هزار تومان نفر در روز، ۸۴۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.