تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 17:40
29 بازدید
کد خبر : 175313

پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه‌های کنگره/برگزاری اجلاسیه نهایی در فروردین ۱۴۰۰

پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه‌های کنگره/برگزاری اجلاسیه نهایی در فروردین ۱۴۰۰

ایسنا/یزد دبیر کل دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با تایید خبر به تعویق افتادن برگزاری اجلاسیه نهایی این کنگره از اسفندماه امسال به فرودین ماه ۱۴۰۰، گفت: خوشبختانه برنامه‌های کمیته‌های مختلف حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته و در برخی حوزه‌ها فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. سردار «مهدی فرهنگ‌دوست» در نشست خبری کمیته اجرایی

پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه‌های کنگره/برگزاری اجلاسیه نهایی در فروردین ۱۴۰۰

ایسنا/یزد دبیر کل دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با تایید خبر به تعویق افتادن برگزاری اجلاسیه نهایی این کنگره از اسفندماه امسال به فرودین ماه ۱۴۰۰، گفت: خوشبختانه برنامه‌های کمیته‌های مختلف حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته و در برخی حوزه‌ها فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

سردار «مهدی فرهنگ‌دوست» در نشست خبری کمیته اجرایی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد که امروز پنچشنبه ۳۰ بهمن ماه در محل حسینیه سید محمد آقا  برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدای استانها هر ۱۰ سال یک بار، اظهار کرد: اولین کنگره سرداران شهید استان یزد در سال ۸۴ برگزار شد ولی دومین کنگره شهدای استان به دلیل برگزار نشدن اولین کنگره در برخی استانها که هنوز هم بعضاً برگزار نشده است، تا امسال به تعویق افتاد.

وی با بیان این که برگزاری کنگره شهدای استانهای یزد، قم، زنجان و گیلان برای امسال در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل شیوع کرونا سه استان دیگر از برگزاری کنگره در سال جاری انصراف دادند، افزود: خوشبختانه در استان یزد همدلی و وفاق خوبی در بحث برگزاری کنگره شهدا شکل گرفت و با توجه به شیوع کرونا مقرر شد که با بسیج همه نیروها در استان، محور اصلی برنامه‌ها خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی لحاظ شود.

سردار فرهنگ‌دوست با بیان این که در همین رابطه ۲۲ کمیته به ریاست روسای برخی دستگاه‌های استان و دبیری همکاران سپاه شکل گرفت، گفت: خوشبختانه پیگیری خوبی تاکنون در زمینه ۴۰ خدمت طراحی شده برای کنگره انجام شده به نحوی که براساس ارزیابی‌ها به طور میانگین حدود ۶۰ درصد برنامه‌ها اجرایی شده و با توجه به مردمی بودن بسیاری از آنها با کمترین مشکل مواجه شده‌ایم.

وی با بیان این که خوشبختانه ۴۰ روز مانده تا کنگره در برخی از کمیته‌ها حتی بیش از برنامه طراحی شده اقدام کرده است، در رابطه با تغییر زمان برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره از اسفندماه به فروردین ماه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: اجلاسیه نهایی کنگره قرار بود در اسفندماه انجام شود ولی با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری به دهم فروردین‌ماه سالروز شهدای قیام انقلابی مردم یزد در سال ۱۳۵۷ به تعویق افتاد.

دبیر کل دومین کنگره ملی شهدای استان یکی از برنامه‌های کمیته اجرایی کنگره را در رابطه با بحث سرداران شهید ذکز کرد و افزود: در همین رابطه تهیه پوستر ۱۵۴ سردار شهید استان که به لحاظ رتبه‌ی نظامی، فرمانده گروهان و رده‌های مشابه به بالا داشتند، را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این که خوشبختانه تمام یادواره‌های شهدای شهرستان‌ها مگر ابرکوه که امشب برگزار می‌شود و همچنین اغلب یادواره‌های شهدای اقشار مختلف برگزار شده است، یادآور شد: تهیه و نصب یادمان ۱۰ سردار شهید استان به همراه سرداران شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس در تمام گلزارهای اصلی شهدای استان در دستور کار است.

«محمد علی شاه حسینی» نماینده استاندار در ستاد اجرایی کنگره نیز با بیان این که در ابتدا بسیاری از برگزارکنندگان کنگره نگاه تردید به برگزاری کنگره‌ای در شان شهدا با توجه به شیوع کرونا داشتند ولی به لطف خدا و دعای خانواده شهدا و تلاش مجموعه‌ی استان شاهد برگزاری پرافتخار کنگره یزد هستیم به نحوی که برنامه‌های کنگره یزد به عنوان پایلوت و الگوی بی‌نظیر و برتر خیلی از استانها توسط دستگاه های ارزیابی کننده کشور شناخته شده است.

وی از برگزاری برخی برنامه‌های ماندگار به نام شهدا در جریان برگزاری این کنگره یاد کرد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم برگزاری یادوارهای شهدا با حضور والدین سالخورده شهدا که با اشتیاق خاصی در برنامه‌ها با وجود شرایط کرونایی شرکت کردند، کمترین مشکل را به لحاظ ابتلای شرکت‌کنندگان به این بیماری شاهد بودیم.

شاه حسینی با تاکید بر این که هر چیز که به دریای بیکران الهی وصل شود جاودان خواهد شد، تصریح کرد: بحث شهدا به لطف خداوند باعث وحدت، همدلی و صمیمیت خوبی بین دستگاه‌های و مسئولان اجرایی و برگزارکنندگان کنگره شهدا در استان شده است.

سرهنگ «سید کاظم پارسائیان» مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی کنگره نیز در این نشست دو ویژگی شاخص را برای کنگره شهدای استان برشمرد و عنوان کرد: یزد اولین و تنها استانی بود که برگزاری کنگره شهدا در سال ۹۹ را با وجود مشکلاتی مانند شیوع کرونا تقبل کرد و ویژگی دیگر این کنگره ابتکار عمل مجموعه ستاد برگزاری در قالب ۴۰ خدمت در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم بود.

وی افزود: خوشبختانه هر روز شاهد برکات برگزاری کنگره شهدای استان هستیم و ضمن این که امیدواریم شاهد تداوم برگزاری این خدمات در سال های آینده نیز باشیم، معتقدیم هر کسی که در این فرصت مشارکت کرده، دعوت شده از سوی شهدا بوده است.

این مسئول در پایان نیز خاطرنشان کرد: یکسری اقدامات موثر و انقلابی در استان در جریان کنگره رقم خورد که از مهمترین آنها همدلی و همکاری بین تمام دستگاه‌ها، شور و اشتیاق مردم به ویژه جوانان، تمرکز خدمات و اقدامات تمام دستگاه ها، استفاده از ظرفیت بالای کمک‌های خیری در بحث شهدا و تعطیل نشدن فعالیت‌های مربوط به شهدا علی رغم شیوع کرونا را می توان نام برد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.