تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 10:18
21 بازدید
کد خبر : 161077

پرواز گرگان-اکتائو در آینده نزدیک برقرار می‌شود

پرواز گرگان-اکتائو در آینده نزدیک برقرار می‌شود

سفیر قزاقستان در ایران گفت: پرواز مستقیم شرکت هوایی پویا از گرگان به مقصد اکتائو که نزدیکترین بندر قزاقستان است، در آینده نزدیک انجام می گیرد. به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، «اسخت اوراز بی» در نشست با تجار و بازرگانان استان گلستان، گفت: رییس جمهوری ایران پیشنهادی مبنی بر واگذاری قطعه زمینی در بندر امیرآباد مازندران

پرواز گرگان-اکتائو در آینده نزدیک برقرار می‌شود
سفیر قزاقستان در ایران گفت: پرواز مستقیم شرکت هوایی پویا از گرگان به مقصد اکتائو که نزدیکترین بندر قزاقستان است، در آینده نزدیک انجام می گیرد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، «اسخت اوراز بی» در نشست با تجار و بازرگانان استان گلستان، گفت: رییس جمهوری ایران پیشنهادی مبنی بر واگذاری قطعه زمینی در بندر امیرآباد مازندران و همچنین قطعه زمینی در بندر شهیدرجایی بندرعباس به جمهوری قزاقستان داده تا مسیری برای ترانزیت از قزاقستان به خارج از منطقه میسر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قزاقستان به اقیانوس دسترسی ندارد، ایران می تواند یکی از مناسب ترین، اقتصادی ترین و کوتاه ترین مسیر برای ما باشد.

«اوراز بی» با بیان اینکه ظریفت های دو کشور بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حجم تجارت استان گلستان با کشور قزاقستان دو برابر شده است و حتی می تواند حجم مبادلات به پنج برابر برسد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بزودی شاهد پرواز مستقیم باشیم و اگر این پرواز انجام شود و پیش نیاز آن حل کامل مسئله روادید است ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و در دست اقدام است.

سفیر قزاقستان در ایران بیان کرد: شرایط اقیلمی ما اجازه نمی دهد مرکبات تولید کنیم، ایرانی ها می توانند این محصولات را نه فقط به منگستائو بلکه مناطق دیگر قزاقستان صادر کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.