تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 15:14
27 بازدید
کد خبر : 24969

هوای اصفهان، همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

هوای اصفهان، همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

 از ابتدای هفته جاری تاکنون کیفیت هوای کلانشهر شهر اصفهان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته، درحالی که این وضعیت تا چند روز آینده نیز ادامه دارد و خبری از بارش نیست. میانگین کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در ۲۴

هوای اصفهان، همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

 از ابتدای هفته جاری تاکنون کیفیت هوای کلانشهر شهر اصفهان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته، درحالی که این وضعیت تا چند روز آینده نیز ادامه دارد و خبری از بارش نیست.

میانگین کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ صبح امروز (چهارشنبه_۱۴مهرماه) عدد ۱۰۸ و ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد، همچنین شاخص لحظه ای کیفیت هوای اصفهان عدد ۱۲۵ و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا، از ادامه وضعیت آلودگی هوای اصفهان خبر داد و اظهار کرد: افزایش غبار و غلظت آلاینده‌های جوی در ساعت اولیه صبح در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در چند روز آینده ادامه دارد، درحالی که هیچ بارشی پیش بینی نمی شود.

ابراهیم هنرمند با اشاره به اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج کم دامنه از نیمه شمالی استان طی امروز و فردا است، گفت: بر این اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید و در نیمه شمالی استان افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه غبار صبحگاهی در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان باعث کاهش کیفیت هوا در ساعت اولیه روز می شود، گفت: امروز و فردا در مناطق غربی استان در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: حداکثر دمای هوای شهر اصفهان به ۳۰ درجه سانتیگراد می رسد و کمینه فردا صبح ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی افزود: در این مدت گرم ترین نقطه استان چوپانان با ۳۵ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه بوئین و میاندشت با ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

هنرمند با اشاره به اینکه هوای اصفهان اوایل صبح امروز در وضعیت قرمز قرار داشت، گفت: طی چند روز آینده افزایش غبار و غلظت آلاینده‌های جوی را در ساعت اولیه صبح داریم و این شرایط در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در چند روز آینده ادامه دارد، درحالی که برای مناطق غربی استان احتمال بارش باران پیش بینی می شود، اما برای شهر اصفهان بارشی پیش بینی نمی شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.