تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 20:06
19 بازدید
کد خبر : 80244

همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تبلت رایگان می‌گیرند

همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تبلت رایگان می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص تبلت رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فاقد تبلت در کشور خبر داد. سید جواد حسینی امروز(۱۴ تیر) در آیین افتتاح  مدرسه استثنایی شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه با بیان اینکه در عصر کرونا ۶۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور تبلت

همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تبلت رایگان می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص تبلت رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فاقد تبلت در کشور خبر داد.

سید جواد حسینی امروز(۱۴ تیر) در آیین افتتاح  مدرسه استثنایی شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه با بیان اینکه در عصر کرونا ۶۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور تبلت رایگان دریافت کرده‌اند، گفت: دانش‌آموزانی که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مشغول تحصیل بوده و تبلت ندارند، تبلت رایگان دریافت خواهند کرد.

حسینی سپس با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته در کشور برای ایجاد مدارس استثنایی، گفت: بر اساس این نیازسنجی باید ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه درکشور ساخته می‌شد که از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت این نوع مدارس را در کشور آغاز کردیم و امروز این مدرسه در شهرستان گیلانغرب یکصد و چهل و هشتمین مدرسه‌ای است که در کشور در قالب طرح از “خشت تا بهشت” افتتاح شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه  اشاره ‌ای  هم به اقدامات انجام شده در طول دوران حضورش در آموزش و پرورش استثنایی کشور در یک سال گذشته داشت و گفت: زمان ورودم به آموزش و پرورش استثنایی ۱۵۲۱ مدرسه استثنایی در کشور داشتیم که امروز این تعداد به ۱۷۲۰ مورد رسیده است.

حسینی افزود: در یک سال گذشته تعداد مراکز اختلالات یادگیری از ۶۷۵ مرکز به ۷۷۵ مرکز در کشور رسیده است. ضمن اینکه تعداد سالن های ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز از ۳۰ سالن به ۴۳ سالن و تعداد مراکز مشاوره کشور از هشت مرکز به ۵۳ مرکز افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به در برنامه بودن ایحاد اتاق های چندحسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور، گفت: ساخت این نوع اتاق ها با توجه به اینکه کودکان اتیسمی ۲۰ برابر صداها را بیشتر از سایرین می شنوند، برای آموزش دانش‌آموزان اتیسمی ضروری است.

وی سپس با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ایجاد اتاق های سنجش آکوستیک دائمی در استان ها برای انجام کار سنجش دانش آموزان در طول سال، گفت: سال گذشته با وجود کرونا ۹۹.۶ درصد دانش‌آموزان ورودی به پایه اول تحصیلی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که با ایجاد اتاق های سنجش دائمی این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه ایجاد مراکز جامع توانبخشی، مشاوره ای، تشخیصی را در کشور در برنامه داریم، گفت: هم اکنون هفت مرکز اینچنینی در کشور راه اندازی شده که قول راه اندازی هشتمین مرکز را در استان کرمانشاه با اعتبار حداقل دو میلیارد تومان  می دهم.

وی سپس با بیان اینکه برای استاندارد سازی تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی به اعتبارات زیادی نیاز است، گفت:  سال گذشته از بخش های مختلف دولتی ۱۴۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات گرفتیم که با تلاش های صورت گرفته امسال موفق شدیم برای تهیه تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی ردیف بودجه بگیریم.

وی افزود: امسال دست کم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه استاندارد سازی تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این سفر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کرمانشاه ۵۰ دستگاه تبلت به همراه آورده بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.