تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 15:27
17 بازدید
کد خبر : 92508

هشدار به خانواده های خراسان شمالی در پی افزایش سرخک در برخی استان ها

هشدار به خانواده های خراسان شمالی در پی افزایش سرخک در برخی استان ها

  رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد ابتلا به سرخک در برخی استان ها اظهار نگرانی کرد و هشدار داد: خانواده ها خطر شیوع بیماری سرخک را جدی بگیرند و چنان چه واکسن یک سال و یک و نیم سال کودک شان را به دلیل کووید

هشدار به خانواده های خراسان شمالی در پی افزایش سرخک در برخی استان ها

  رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد ابتلا به سرخک در برخی استان ها اظهار نگرانی کرد و هشدار داد: خانواده ها خطر شیوع بیماری سرخک را جدی بگیرند و چنان چه واکسن یک سال و یک و نیم سال کودک شان را به دلیل کووید ۱۹ به تاخیر بیندازند شاهد شیوع سرخک در استان خواهیم بود.

فیض اله برزگر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که سرخک، مسری ترین بیماری عفونی است، افزود: اگر در مورد کرونا اعلام می‌شود که هر مبتلا می‌تواند دو تا سه۳ نفر را بیمار کند، در مورد سرخک هر یک بیمار در تماس با افراد دیگر می‌تواند تا ۱۸ نفر را بیمار کند.

وی تصریح کرد: بنابراین سرخک بسیار مسری است و باید در نظر داشت که مهم‌ترین سد حفاظتی ما در این بیماری، واکسیناسیون است و باید پوشش واکسیناسیون کودکان در حد بالایی بماند تا بتواند جلوی چرخش ویروس را بگیرد.

برزگرادامه داد: بی توجهی به اجرای واکسیناسیون های معمول به ویژه برای کودکان پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، موجب شده است برخی بیماری ها از جمله سرخک در کشور شیوع پیدا کند.

وی با اشاره به شایع بودن سرخک در ایران، به خانواده‌هایی که واکسیناسیون فرزندان شان کامل نشده است، توصیه کرد: برای دریافت واکسن آنان به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

وی ادامه داد:  تاکنون موردی از بیماری سرخک در استان گزارش نشده است.

برزگر اضافه  کرد: سرخک می تواند برای کودکان، جدی و حتی کشنده باشد در حالی که به دلیل دریافت روزافزون واکسن سرخک، میزان مرگ و میر در سراسر جهان رو به کاهش است و این بیماری هنوز در سال بیش از ۱۰ هزار نفر را که اکثراً زیر پنج سال هستند، می کشد.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علایم سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود.

برزگر، تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم های ملتهب را از جمله علایم این بیماری اعلام کرد و افزود: این عفونت مراحلی دارد که در یک دوره ۲ تا ۳ هفته ای به ترتیب اتفاق می افتند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.