تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 15:12
19 بازدید
کد خبر : 150799

نگاهی به کتاب “شیر کتابخانه”

نگاهی به کتاب “شیر کتابخانه”

کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب «شیر کتابخانه» داستان زیبایی است که کودکان را با جذابیت‌های کتابخانه، قوانین و قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌کند. احسان سیفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب  «شیر کتابخانه» را میشل نودسن به رشته تحریر در

نگاهی به کتاب "شیر کتابخانه"
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب «شیر کتابخانه» داستان زیبایی است که کودکان را با جذابیت‌های کتابخانه، قوانین و قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌کند.
احسان سیفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب  «شیر کتابخانه» را میشل نودسن به رشته تحریر در آورده است که محبوبه نجف‌خانی ترجمه اثر را برعهده گرفت و توسط انتشارات ققنوس در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.
وی افزود:  از این عجیب‌تر دیگر نمی‌شود، شما تا به حال شنیده بودید که یک شیر به کتابخانه بیاید، آن هم یک شیر بزرگ و قوی، ماجرا از این‌جا آغاز می‌شود که روزی از روزها یک شیر به یک کتابخانه می‌رود. او از جلوی میز کتاب‌دار می‌گذرد، به طرف قفسه‌های کتاب می‌رود و به آن‌ها  نگاه می‌کند. برگه‌دان را بو می‌کشد، سرش را به مجموعه‌ کتاب‌های نورسیده می‌مالد و با قدم‌های نرم و آرام به بخش کتاب‌های داستان می‌رود.
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: حضور یک شیر در کتابخانه خیلی خطرناک است مگر نه؟ کسی می‌داند با این شیر چه‌کار باید کرد؟ آخر درباره آمدن شیر به کتابخانه هیچ قانونی وجود ندارد این شیر، عاشق کتاب‌ها و بچه‌هاست. او بودن با بچه‌ها و شنیدن قصه‌ها را خیلی دوست دارد و خیال هم ندارد که کتابخانه را ترک کند. او در کارها به کتابدار کمک می‌کند، اما پایبندی به قانون چه می‌شود.
وی تصریح کرد: مسئله رعایت کردن قوانین و مقررات، آشنایی با کتابخانه و زود قضاوت نکردن از مهم‌ترین موضوعاتی است که به شیوه تمثیلی و با نگاهی تازه در این داستان به آن پرداخته شده است. داستان با حضور یک شیر در یک کتابخانه آغاز می‌شود و با همکاری و مشارکت او در کارهای کتابخانه ادامه می‌یابد.
سیفی خاطر نشان کرد: درون‌مایه تربیتی شناختیِ داستان و چاشنی طنز آن، موضوع علاقه کودکان به قصه‌گویی و کتاب‌خوانی و از همه مهم‌تر آشنایی با مقررات کتابخانه را به زیبایی بیان می‌کند. تصاویر رویایی و رنگارنگ این کتاب نیز، خواننده را به دنیای شگفت‌انگیز و پُر رمز و راز کتابخانه سوق خواهد داد.
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: این اثر تاکنون بسیاری از معتبرترین جوایز بین‌المللی را برای نویسنده خود به ارمغان آورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.