تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 15:46
27 بازدید
کد خبر : 35274

نمازگزاران ابهری و آرزوی داشتن مصلایی مناسب برای برگزاری نماز جمعه

نمازگزاران ابهری و آرزوی داشتن مصلایی مناسب برای برگزاری نماز جمعه

 برخورداری از مکان مناسب برای اقامه نماز جمعه از آرزوهای نمازگزاران ابهری است. نماز جمعه یکی از مهم‌ترین نهادها در کشور به شمار می‌رود، به طوری که اگر عنایتی به کلام مقام معظم رهبری در رابطه با نماز جمعه داشته باشیم، خیلی راحت‌تر به اهمیت داشتن یک مصلی نماز جمعه آبرومند و استاندارد برای نمازگزاران

نمازگزاران ابهری و آرزوی داشتن مصلایی مناسب برای برگزاری نماز جمعه

 برخورداری از مکان مناسب برای اقامه نماز جمعه از آرزوهای نمازگزاران ابهری است.

نماز جمعه یکی از مهم‌ترین نهادها در کشور به شمار می‌رود، به طوری که اگر عنایتی به کلام مقام معظم رهبری در رابطه با نماز جمعه داشته باشیم، خیلی راحت‌تر به اهمیت داشتن یک مصلی نماز جمعه آبرومند و استاندارد برای نمازگزاران پی خواهیم برد. ایشان از نماز جمعه با تعبیر قرارگاه فرهنگی یاد می‌کنند که همین موضوع به تنهایی برای درک اهمیت نماز جمعه در جامعه کافی است. متاسفانه در حال حاضر و با وجود سپری شدن چندین دهه از اقامه نماز جمعه در ابهر، این شهرستان از داشتن یک مصلای بزرگ و درخور محروم است و همچنان نمازگزارانش آرزومند داشتن یک مصلای بزرگ برای برگزاری نماز جمعه هستند.

منطقه ابهر علی‌رغم قدمت طولانی در اقامه نماز جمعه و نقشی که نماز جمعه در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی انقلاب اسلامی‌ در منطقه داشته، از داشتن مصلایی که بتواند جواب‌گوی نمازگزاران نمازجمعه باشد، محروم است. تا پیش از پاندومی کرونا در برخی ایام سال نظیر اعیاد فطر و قربان، نمازگزاران جمعه این شهرستان به دلیل کمبود فضای اقامه نماز، مجبور می‌شدند تا در خیابان و نقاط پیرامونی مسجد جامع شهر به اقامه نماز بپردازند، آن هم در زیر آفتاب داغ و سوزان تابستان و یا زیر باد و باران و برف پاییز و زمستان و در مکانی که از حداقل امکانات محروم است.

احداث زمینی برای ساخت مصلای نماز جمعه ابهر، از سال‌ها پیش مورد نیاز بود که خوشبختانه در برهه‌ای، امام جمعه  ابهر نهضت ساخت حوزه و مصلی را در منطقه راه‌اندازی کرد که ماحصل آن ساخت حوزه برداران امیرالمومنین (ع) ابهر و حوزه مجهز و به‌روز خواهران این شهرستان بود که در حال حاضر مایه فخر و مباهات ابهر و مردم متدین و مومن منطقه و محل آمد و شد طالبان علم و معرفت است.

متاسفانه ساخت و ساز در ساختمان مصلای بزرگی که به همت و تلاش امام جمعه ابهر پایه‌گذاری شده و با پیشرفت فیزیکی نیز همراه بوده، بنا به دلایل اقتصادی از تداوم باز مانده تا مردم و نمازگزاران ابهری، کماکان از مسجد جامع و محوطه بقعه امامزاده اسماعیل به عنوان مصلی استفاده کنند که همین موضوع نیز با مشکلاتی همراه است که برای حل این مشکلات کمک به تکمیل مصلای جدیدالاحداث که آرزوی دیرینه نمازگزاران ابهری نیز هست، می‌تواند بهترین راه‌حلی برای گره‌گشایی از این مشکل باشد.

برای تحقق این مهم و تکمیل مصلی، نیاز است که اعضای شورای اسلامی شهر، نماینده مجلس، فرماندار و خیرین شهرستان اهتمام داشته و در اسرع وقت با بازدیدی از این مکان زمینه تامین منابع و تکمیل و تجهیز آن را فراهم آورند تا شاهد تحقق آرزوی دیرینه نمازگزاران ابهری باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.