تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 18:34
116 بازدید
کد خبر : 208113

نقد و بررسی «Spider-Man: No Way Home»: Listen Bud, No Spoilers Here

نقد و بررسی «Spider-Man: No Way Home»: Listen Bud, No Spoilers Here

بزرگترین شرور مارول وود تانوس نیست: این منتقد فیلم محله دوستانه و گاهی بداخلاق شماست. او همچنین تنبیه ترین است، و این اشکالی ندارد. قدرت های او بی ربط است. مارول، با ارتشی از مؤمنان واقعی و تسلط بر سینماها و رسانه‌ای با طعمه کلیک، مدت‌ها پیش منتقد خط تولید خود را اثبات کرد. فیلم

بزرگترین شرور مارول وود تانوس نیست: این منتقد فیلم محله دوستانه و گاهی بداخلاق شماست. او همچنین تنبیه ترین است، و این اشکالی ندارد. قدرت های او بی ربط است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\10.jpg

مارول، با ارتشی از مؤمنان واقعی و تسلط بر سینماها و رسانهای با طعمه کلیک، مدتها پیش منتقد خط تولید خود را اثبات کرد. فیلم های آن باز می شوند، خرد می شوند و بازسازی می شوند (تکرار می شوند). اکنون، با «مرد عنکبوتی: راه بازگشت به خانه نیست»، فیلمی دارد که اثبات نقد نیز دارد. منتقد شما می تواند صفت ها را به زبان بیاورد سرزنده! سرگرم کننده! ناخوشایند!- اما نمی توانم در مورد آنچه اتفاق می افتد چیزهای زیادی بگویم.

 

ایده این است که گفتن بیش از حد، همانطور که پلیس اسپویلر اصرار دارد، سرگرمی اینجا را خراب می کند. این نمی شود، البته. تریلر و تبلیغات پیش از این قبلاً زیاد منتشر شده است، و فیلمهای مارول آنقدر اصرار به طرفدارانشان ارائه میکنند که به ندرت جایی برای سورپرایز واقعی وجود دارد. بنابراین، هشدار اسپویلر: مرد عنکبوتی برنده می شود. و بار دیگر، تام هالند، بهترین بازیگر نقش اول فیلم لایو اکشن، برای بازی در نقش پیتر پارکر، نوجوان ابدی که نقش مرد عنکبوتی را بازی میکند، مناسب است. هالند با اندازه جمع و جور و لبخند روشن و آسان خود، هنوز هم بیشتر شبیه یک بچه به نظر می رسد تا یک بزرگسال، و از همان نجابت شیرین و جدی که به پیتر و مرد عنکبوتی کمک کرده است، دوقلو ماندگار شود.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\11.jpg

طبیعت خوب پسرانه پیتر همیشه سازنده ترین سلاح او بوده است، حتی بیشتر از توانایی فوق العاده او در چرخاندن تارها و چرخاندن روی یک نخ. او همیشه یک پسر خوب و بامزه با زیباترین و دوست داشتنی ترین دخترها نیز بوده است (کرستن دانست، اما استون). اما هالند همچنین قانعکنندهترین مرد پسر با چشمهای مرطوب دیگر (توبی مگوایر، اندرو گارفیلد) است که نقش اسپایدی را بازی کردهاند. علاقه عشق او اکنون MJ است، با بازی Zendaya، که با یکی دیگر از ناجیان نوجوان امسال در “Dune” همراه بود. انتخاب او به عنوان MJ و نقش گستردهاش در این سریال همچنان به ثمر میرسد، و جذابیت و استعداد زندایا برای فروش احساسات (و دیالوگهای احمقانه) به فیلم جدید کمک میکند تا درخششی ملایم و ثابت به فیلم جدید بدهد که مانند ضربان قلب آن را در مرکز داستان قرار دهد. در جهات مختلف

 

کارگردانی که جان واتس برای وظیفه بازگشته است، ثابت کرده است که برای فیلم مناسب است، تا حدی به این دلیل که متوجه می شود پیتر یک نوجوان است، اگر ویژگی باکره مقدس کنجکاوی را حفظ کند. (بخشی بسط نام تجاری، بخشی کباب مشهور، فیلمنامه توسط کریس مککنا و اریک سامرز است.) پیتر و امجی لبهای خود را محکم میکنند، اما رابطهی آنها راحتتر از جسمانی است، بدون شک به عنوان امتیازی برای اعضای جوانتر هدف فیلم. جمعیت شناختی (در یک صحنه، واتس صفحه را از هم جدا می کند تا پیتر و ام جی را روی تلفن هایشان در اتاق خواب های مجزا نشان دهد، تکنیکی که برای تقویت، حتی برای ایجاد شک و تردید، بر پاکدامنی دوریس دی و راک هادسون در دوران گذشته استفاده می شد. .)

 

در مورد داستان، خوب، یکی وجود دارد، هرچند آنچه که این فیلم «مرد عنکبوتی» واقعاً دارد، چیدمان هوشمندانهای است که با کمک یکی از MVP‌های آن، دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) فضای دنیای مارول را سختتر میکند. با یک انفجار شلوغ و افشای هویت مخفی پیتر شروع می شود، که زندگی او را تغییر می دهد و مجموعه ای از ملاقات ها، سکانس های مبارزه و لحظات پر احساس را تحریک می کند. مرد عنکبوتی در طول فیلم مسافت پیموده شده زیادی را پشت سر می گذارد، به این دلیل ساده که، مانند تقریباً هر محصول مارول، این فیلم نیز بسیار طولانی است و در دو ساعت و نیم، بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرد. اما قبل از آن، فیلم به خوبی میچپد و ظاهر میشود.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\12.jpg

این کار عمدتاً به دلیل ترکیب گسترده بازیگران از جمله Marisa ***** (در نقش عمه پیتر می) و ***** Batalon (بهترین دوست پیتر، ند) – که فضای بین دعوا را با احساس و شخصیت قابل تشخیص پر می کنند، انجام می شود. مانند هر فرنچایز موفق دیگری، انتخاب بازیگران در فیلم های مرد عنکبوتی اغلب به اندازه، یا بیشتر از عناصر عمومی، حیاتی بوده است. بازیگران بزرگی مانند ویلم دافو و آلفرد مولینا، دو تن از تعدادی از کهنهسرایان سریال که در بازگشت حضور دارند، حتی در سردترین و پستترین PG-13 خود، میتوانند به واسطه حضورشان مواد صنعتی را گرم کنند. آنها لبه های خشن را نرم می کنند، جوک می فروشند، قلب ها را می شکنند و به انسجام لحنی فیلم می افزایند.

 

خیلی خوب است که ببینیم اگر واتس توسط الگوی سفت و سخت مارول محدود نمیشد، چه کاری میتوانست انجام دهد، که به فیلمهای استودیو هویت ژانری کاملاً مشخصشان میدهد، اما همچنین به این معنی است که آنها بیشتر شبیه هم هستند. (به دلایل تجاری پیچیده، چرخه مرد عنکبوتی که با مگوایر در این نقش آغاز شد، تا زمانی که برای اولین بار هالند در آن نقش آفرینی کرد، بخشی از دنیای سینمایی مارول نبود.) در میان چیزهای دیگر، دیدن پیتر پیچیدهتر بدیع است. به هر حال، جهان یک آشفتگی کامل است، و اگر قدرت بزرگ و احساس مسئولیت پذیری پیتر بتواند برای مبارزات بزرگتر دیگری مانند مبارزه با تغییرات آب و هوایی استفاده شود، بسیار متورم خواهد شد. گرتا تونبرگ به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.