تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:17
16 بازدید
کد خبر : 111314

مشاور امنیتی عراق: عقب‌نشینی آمریکا بر توانایی‌های نظامی ما تأثیری نمی‌گذارد

مشاور امنیتی عراق: عقب‌نشینی آمریکا بر توانایی‌های نظامی ما تأثیری نمی‌گذارد

مشاور امنیتی دولت عراق تأکید کرد که عقب‌نشینی آمریکا از خاک این کشور بر توانایی‌های نظامی عراق تأثیری نخواهد گذاشت. به گزارش ایسنا، حسین علاوی، مشاور امنیتی دولت عراق در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: دولت عراق به مصوبه پارلمان درباره عدم وجود نیروهای رزمی خارجی در این کشور تا پایان سال میلادی جاری

مشاور امنیتی عراق: عقب‌نشینی آمریکا بر توانایی‌های نظامی ما تأثیری نمی‌گذارد

مشاور امنیتی دولت عراق تأکید کرد که عقب‌نشینی آمریکا از خاک این کشور بر توانایی‌های نظامی عراق تأثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، حسین علاوی، مشاور امنیتی دولت عراق در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: دولت عراق به مصوبه پارلمان درباره عدم وجود نیروهای رزمی خارجی در این کشور تا پایان سال میلادی جاری پایبند است. ما تنها به همکاری در زمینه اطلاعات و همکاری اطلاعاتی درباره داعش نیاز داریم.

وی افزود: اکنون هیچ گونه پادگانی برای نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق وجود ندارد بلکه پادگان‌های هماهنگی امنیتی وجود دارد. بعد از اجرای مصوبه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق هیئت‌های رزمی خارجی در پایان سال ۲۰۲۱ در عراق وجود نخواهند داشت و هرگونه پرواز جنگنده‌های خارجی برای حمله به داعش در آینده با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک عراق در چارچوب توافق‌نامه همکاری دفاعی میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود.

علاوی گفت: تصمیم کمک گرفتن از جنگنده‌های ائتلاف بین المللی در گرو تصمیمات فرماندهی عملیات مشترک عراق است. سطح تجهیزات جنگی نیروهای دفاع هوایی عراق در حال افزایش است و دولت عراق برنامه‌ای برای ارتقای نیروی هوایی دارد. روابط عراق و آمریکا به بعد سیاسی و اقتصادی منتقل شده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.