تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 20:55
22 بازدید
کد خبر : 119193

لحظه اعزام فضانوردان به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” را زنده ببینید

لحظه اعزام فضانوردان به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” را زنده ببینید

پنجشنبه، ۹ آوریل فضانوردان جدیدی به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” اعزام خواهند شد که ناسا اعلام کرده تمام لحظات این برنامه را به صورت زنده پوشش خواهد داد. به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، “کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا،” آناتولی ایوانیشین”(Anatoly Ivanishin) و “ایوان واگنر”(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹

لحظه اعزام فضانوردان به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" را زنده ببینید

پنجشنبه، ۹ آوریل فضانوردان جدیدی به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” اعزام خواهند شد که ناسا اعلام کرده تمام لحظات این برنامه را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، “کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا،” آناتولی ایوانیشین”(Anatoly Ivanishin) و “ایوان واگنر”(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹ آوریل سال جاری توسط موشک “سایوز ام اس-۱۶ ” (Soyuz MS-16) به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” فرستاده شوند. این سه فضانورد تا ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند.

بنابر برنامه‌ریزی‌ها این سه فضانورد ماموریت “اکسپدیشن-۶۳” (Expedition 63) ساعت ۴:۰۵ بامداد پنجشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۲:۳۵ ظهر به وقت تهران) سوار بر موشک “سایوز ام اس-۱۶ ” شده و از پایگاه فضایی بایکونور زمین را به مقصد فضا ترک می‌کنند. این سفر ۶ ساعت به طول خواهد انجامید و آنها ساعت ۱۰:۱۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۸:۴۶ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رسید. آنها پس از رسیدن به فضانوردان ماموریت اکسپدیشن-۶۲ که هم اکنون در فضا هستند، ملحق خواهند شد.

هم‌اکنون “اولگا اسکریوپوچکا” (Oleg Skripochka)، فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه، “جسیکا میر” (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا و “اندرو مورگان”(Andrew Morgan) از ناسا سه فضانورد ماموریت “اکسپدیشن ۶۲”(Expedition 62) در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند. “اندرو مورگان”(Andrew Morgan) و “جسیکا میر”(Jessica Meir) عملیات خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رسانده‌اند و در ۱۷ آوریل به زمین باز خواهند گشت. “مورگان” در ۲۰ ژوئیه و “میر” در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹  به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. “جسیکا میر”، فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.