تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 21:03
24 بازدید
کد خبر : 116847

‌فریاد “یا مهدی ادرکنی” مردم ساعت ۹ شب نیمه شعبان بر فراز بام‌ها

‌فریاد “یا مهدی ادرکنی” مردم ساعت ۹ شب نیمه شعبان بر فراز بام‌ها

ایسنا/تهران رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شب نیمه شعبان در منازل و بلندگوی مساجد و اماکن عمومی زیارت آل یاسین و دعای فرج شبکه های رسانه ملی پخش شده و راس ساعت ۲۱ فریاد استغاثه مردم بلند خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی با بیان این مطلب گفت: با توجه

‌فریاد "یا مهدی ادرکنی" مردم ساعت 9 شب نیمه شعبان بر فراز بام‌ها

ایسنا/تهران رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شب نیمه شعبان در منازل و بلندگوی مساجد و اماکن عمومی زیارت آل یاسین و دعای فرج شبکه های رسانه ملی پخش شده و راس ساعت ۲۱ فریاد استغاثه مردم بلند خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه در شب نیمه شعبان تجمع و مراسم جشن بدلیل رعایت امور بهداشتی برگزار نخواهد شد، لذا همزمان با شب نیمه شعبان، شب میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) مصادف با روز چهارشنبه راس ساعت ۲۱ مردم عزیز بر بام منازل ندای تکبیر سر داده و فریاد “یا مهدی ادرکنی” سر خواهند داد.

وی افزود: از ساعت ۲۰:۴۵ در منازل و بلندگوی مساجد و اماکن عمومی زیارت آل یاسین و دعای فرج شبکه های رسانه ملی پخش شده و راس ساعت ۲۱ فریاد استغاثه مردم بلند خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری و مضطر بودن جهان بشریت امروز بیش از هر زمانی دلها متوجه امام زمان(عج) می باشد، لذا باید با تمام وجود مردم برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: توزیع بسته های معنوی وغذایی جهت محرومین، برگزاری برنامه های مجازی توسط علما ومداحان و پایگاه‌های بسیج، تولید کلیپ ها و محتواهای مرتبط با مهدویت، فضاسازی شهری و نصب پرچم‌ها وآذین بندی میادین توسط شهرداری ها، نذر قربانی توسط تشکل‌های مردمی وخیریه جهت سلامتی آن حضرت و دفع بلا و بیماری، تهیه بسته های میان وعده جهت بیماران در بیمارستان ها توسط خیرین نیز از جمله اقداماتی است که در سطح استان تهران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال شب نیمه شعبان در مفاتیح ذکر شده‌، احیای شب نیمه شعبان و تبدیل هر خانه به هیات و توسل و روزه در روز نیمه شعبان از جمله اعمال موکد است که امید است با انجام اعمال مورد عنایت و دعای خیر آنحضرت قرار بگیریم.

حجت الاسلام محمودی در پایان ‌اظهار کرد: شعار یامهدی ادرکنی و یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک‌، همزمان با پخش زنده از حرم امام هشتم حضرت رضا(ع) و مسجد مقدس جمکران طنین انداز می شود و نورافشانی بدون هر هیچ گونه تجمعی برگزار می شود.

راه اندازی ۷۵۰ کاروان شادی در سطح استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه گفت: به مناسبت نیمه شعبان ۷۵۰ کاروان شادی در شهر و شهرستان های استان تهران بدون تجمعات راه اندازی خواهد شد.

‌محمودی‌ بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار داریم و نیمه شعبان از بزرگترین و مهمترین اعیاد دینی و اسلامی ما می باشد، وظیفه داریم نسبت به وجود مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف احترام کنیم.

وی ادامه داد: لذا از آنجایی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی تجمعات و مجالس جشن ‌برگزار نمی‌شود و مردم این توفیق را ندارند که در تجمعات حضور پیدا کنند، لذا پیش‌بینی شده‌ مجموعه‌های مختلف این فضای سرور و شادی و عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) را به کوچه‌ها و خیابان‌ها بیاید و ‌عشق و ارادت و محبت به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار کرد: به همین منظور به همت عزیزانمان در سپاه‌، بسیج و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر استان تهران ۷۵۰ کاروان‌ شادی به راه خواهد افتاد و فضایی پرشور و نشاط در شهرستان‌ها استان و محلات شهر تهران ایجاد خواهند کرد.

حجت الاسلام محمودی افزود: فرهنگسراها و محله های تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سایر مجموعه‌های وابسته‌، ان شالله برنامه‌های ویژه‌ای بدون حضور مردم را خواهند داشت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان ‌خاطرنشان کرد: تولیدات محتوایی که توسط مجموعه‌های مختلف صورت گرفته‌، ان شالله در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای منتشر خواهد شد و این کارها، کمترین قدم به عنوان عرض ادب به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.