تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 12:14
19 بازدید
کد خبر : 136504

ظرفیت موافقتنامه تعرفه های ترجیحی بین ایران و اوراسیا در دسترس عموم قرار گیرد

ظرفیت موافقتنامه تعرفه های ترجیحی بین ایران و اوراسیا در دسترس عموم قرار گیرد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: استفاده از ظرفیت های موافقتنامه تعرفه های ترجیحی ما بین ایران و اوراسیا باید احصاء و در دسترس عموم قرار گیرد. “علی زینی وند” غروب امروز ۲۰ اسفندماه در بیست و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: مبادلات تجارت آزاد ذیل سازمان تجارت جهانی به مرور به اقتصاد همه دنیا

ظرفیت موافقتنامه تعرفه های ترجیحی بین ایران و اوراسیا در دسترس عموم قرار گیرد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: استفاده از ظرفیت های موافقتنامه تعرفه های ترجیحی ما بین ایران و اوراسیا باید احصاء و در دسترس عموم قرار گیرد.

“علی زینی وند” غروب امروز ۲۰ اسفندماه در بیست و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: مبادلات تجارت آزاد ذیل سازمان تجارت جهانی به مرور به اقتصاد همه دنیا سیطره خودش را گسترش داده است.

وی ادامه داد: کشورهایی که از این ظرفیت استفاده کرده اند، موفق شدند به طور مثال کشور چین از این ظرفیت به خوبی استفاده و دنیا را به اقتصاد خودشان وابسته کردند.

استاندار کرمان بیان کرد: باتوجه آنکه تحریم بودیم و شرایط ما سخت بود اما ارتباط ایران با اقتصاد منطقه ای قوی تر شده است و استان های کرمان و یزد صادرات قابل توجهی داشته اند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی کرمان کارشناسی و حرفه ای به مسایل ورود پیدا می کند، اظهار کرد: استان کرمان باید از موافقتنامه تعرفه های ترجیحی ما بین ایران و اوراسیا استفاده کند و نقش خود را ایفا و با کیفیت بخشی به تولیدات خود از استان های دیگر پیشی بگیرد و باید مدنظر داشت که رقابت با سایر استان ها به لحاظ کیفیت کالاهای تولیدی عیبی ندارد و سازنده است.

زینی وند افزود: استفاده از ظرفیت های موافقتنامه تعرفه های ترجیحی ما بین ایران و اوراسیا باید احصاء و در دسترس عموم قرار گیرد و همچنین کالاهای موردنیاز آنها به تناسب ذائقه کشورهای اوراسیا احصا و در دسترس قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید دوره های آموزشی در زمینه نحوه استفاده از ظرفیت های موافقتنامه تعرفه های ترجیحی ما بین ایران و اوراسیا در استان داشته باشیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: کارگروه ویژه تجارت با کشورهای اوراسیا ذیل کارگروه توسعه صادرات استان کرمان تشکیل شود و همه دستگاه ها موظفند نماینده ثابت به این کارگروه معرفی کنند و این کارگروه ویژه تجارت با کشورهای اوراسیا هر زمان نیاز بود بدون وقفه تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، کشورهای عضو اوراسیا شامل؛ روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.