تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 16:38
16 بازدید
کد خبر : 147733

طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود

طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود

ایسنا/خراسان رضوی عضو انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود و در گام نخست به تصویب مجلس در آید و سپس توسط دولت اجرا شود. علی ابراهیم‌زاده در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که شب گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد،

طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود

ایسنا/خراسان رضوی عضو انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود و در گام نخست به تصویب مجلس در آید و سپس توسط دولت اجرا شود.

علی ابراهیم‌زاده در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که شب گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نیازمند تغییر نگاه‌های غلط نسبت به صنعت نمایشگاهی هستیم و تا زمانی که رویکردها و رویه‌های اشتباه تداوم داشته باشد با چالش‌های موجود مواجه خواهیم بود. طرح جامع صنعت نمایشگاهی باید تدوین و اجرایی شود و در گام نخست به تصویب مجلس در آید و سپس توسط دولت اجرا شود.

وی اضافه کرد: تعرفه ایران در صنعت نمایشگاهی هیچ توجیهی برای سرمایه‌گذاران برای مشارکت‌پذیری و سرمایه‌گذاری وجود ندارد. در سال سختی که پشت سر گذاشتیم فشار زیادی بر فعالان صنعت نمایشگاهی وارد آمده است.

عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: سایت‌های نمایشگاهی ایران جزو بهترین‌های جهان به لحاظ عملکردی هستند و معتقدیم که در بسیاری از حوزه‌ها جزو سرآمدهای جهان هستیم.

سیدمحمود موسوی، دیگر عضو هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران در ادامه این نشست یادآور شد: مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر از شعارهای اقتصادی برای نامگذاری‌ سال‌ها استفاده می‌کردند. یکی از مجموعه‌هایی که در مسیر تحقق اهداف ایشان است، نمایشگاه‌ها بوده که متاسفانه با بی‌مهری مسئولان همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمدزایی نمایشگاه‌های ایران پایین‌تر از نرم معمول خود است، در حالی که معتقدیم باید درآمدی همانند مجموعه‌های گردشگری همچون تخت جمشید فارس داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه در سایت‌های نمایشگاهی بیمه حوادث، بیمه غرفه‌دار، ایمنی و آتش‌نشانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: سایت‌های نمایشگاهی ایران در رعایت این اصول جزو بهترین‌های جهان به لحاظ عملکردی هستند و معتقدیم که در بسیاری از حوزه‌ها جزو سرآمدهای جهان هستیم. ارتباطات بین‌المللی‌ ایران توسعه یافته و اگر می‌خواهیم نسبت به گذشته اثربخش ظاهر شود، باید حمایت قابل توجه مسئولان را داشته باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.