تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 22:32
157 بازدید
کد خبر : 13108

سیسی مسائل منطقه و سد النهضه را با مشاور امنیت ملی آمریکا در میان گذاشت

سیسی مسائل منطقه و سد النهضه را با مشاور امنیت ملی آمریکا در میان گذاشت

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی با مشاور امنیت ملی آمریکا امروز، چهارشنبه در قاهره به بررسی مسائلی نظیر انتخابات لیبی، بازسازی غزه و سد النهضه تونس پرداخت.   به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا آخرین تحولات سد النهضه

سیسی مسائل منطقه و سد النهضه را با مشاور امنیت ملی آمریکا در میان گذاشت

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی با مشاور امنیت ملی آمریکا امروز، چهارشنبه در قاهره به بررسی مسائلی نظیر انتخابات لیبی، بازسازی غزه و سد النهضه تونس پرداخت.

  به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا آخرین تحولات سد النهضه در سایه صدور بیانیه اخیر شورای امنیت و لزوم دستیابی به توافق آبگیری از سوی طرف‌ها و اجرای الزام آور قانونی در مرحله کوتاه به سوی تحقق منافع مشترک برای تمام طرف‌ها را بررسی کردند.

سیسی تاکید کرد، مصر هرگز نخواهد پذیرفت که منافع آبی آن خدشه ببیند و جامعه جهانی باید نقش تاثیرگذار برای حل بحران را ایفا کند.

بنابر اظهارات سیسی، مصر در قبال روند مذاکرات پایبندی خود را نشان داده و جامعه جهانی باید نقش موثری برای حل این مساله مهم ایفا کند زیرا مصر هرگز نخواهد پذیرفت که به منافع آبی آن لطمه‌ای زده شود.

در این بیانیه آمده است: مذاکرات همچنین راجع به وضعیت تونس، سوریه و یمن بود.

سالیوان بر پایبندی دولت آمریکا در به کار گرفتن تلاش‌ها برای تضمین امنیت آبی مصر و به صورتیکه حقوق آبی و توسعه‌ای تمام طرف‌ها را حفظ کند.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، این دیدار شاهد بررسی آخرین دستاوردهای اوضاع لیبی، تونس، سوریه، عراق و یمن بود به طوریکه روی افزایش هماهنگی مشترک بین دو طرف و شرکای بین‌المللی در زمینه انتخابات لیبی و نیز خروج نیروهای خارجی و مزدوران و وحدت سازمان‌های نظامی او امنیتی توافق شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.