تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:58
19 بازدید
کد خبر : 182685

سودان: اتیوپی اقداماتی شبیه شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهد

سودان: اتیوپی اقداماتی شبیه شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهد

شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، اتیوپی از طریق تعدی به خاک سودان اقداماتی شبیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شمس الدین الکباشی، عضو شورای حاکمیتی سودان گفت: اتیوپی از طریق تعدی به خاک سودان در الفشقه اقداماتی شبیه شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهد. اتیوپی در سایه ادامه تجاوزات

سودان: اتیوپی اقداماتی شبیه شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهد

شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، اتیوپی از طریق تعدی به خاک سودان اقداماتی شبیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شمس الدین الکباشی، عضو شورای حاکمیتی سودان گفت: اتیوپی از طریق تعدی به خاک سودان در الفشقه اقداماتی شبیه شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهد. اتیوپی در سایه ادامه تجاوزات و گسیل نیروهایش به مرزها تنها چیزی که برای اعلان جنگ کم دارد، شجاعت است. نیروهای سودانی حتی از یک وجب از اراضی خود در منطقه الفشقه کوتاه نمی‌آیند.

وی تأکید کرد: سودان حدود ۹۰ درصد اراضی خود را پس گرفته است و تنها حدود سه منطقه مانده است. سودان امیدوار است که مساله با مذاکره حل شود و ناچار نباشد که آن را با جنگ پس بگیرد. این مناطق در نهایت اراضی غصب شده سودان هستند که نیروهای سودانی باید آن را پس گرفته و از مرزها و سرزمین خود حفاظت کنند. اراضی که در الفشقه باقی مانده شهرک “قطران” است که شامل راه‌ها و کارخانه‌هایی است. ما امیدواریم که برادرانمان در اتیوپی این منطقه را تخلیه کنند. ما نمی‌خواهیم بر آن سیطره یابیم درحالی که خاک سودان است اما اتیوپی ادعا می‌کند که متعلق به این کشور است. سودان میانجیگری با اتیوپی را رد نمی‌کند اما به شرطی که ابتدا مرزها ترسیم شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.