تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 1:29
16 بازدید
کد خبر : 19700

ساماندهی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی در زنجان

ساماندهی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی در زنجان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از سامان‌دهی و مستندسازی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی استان در سامانه جام طی سال گذشته خبر داد. به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: پارسال ۶۵۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی استان زنجان در سامانه

ساماندهی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی در زنجان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از سامان‌دهی و مستندسازی ۶۵۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی استان در سامانه جام طی سال گذشته خبر داد.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: پارسال ۶۵۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی استان زنجان در سامانه جام ثبت شد. سامان‌دهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگه‌داری از آن‌ها حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: هر شیء تاریخی که در سامانه جام قرار گیرد به ‌منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دست‌یابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند. همچنین پایش اموال تاریخی و فرهنگی استان به ‌صورت دو دوره انجام‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیای تاریخی انجام شد و این اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: اموال و اشیای تاریخی، طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به ‌دست ‌آمده و متعلق به دوره‌های پیش‌ از تاریخ اسلامی است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.