تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 20:20
26 بازدید
کد خبر : 128281

ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ملایر

ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ملایر

ایسنا/همدان رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با اشاره به اجرای طرح هایی در راستای استقبال از نوروز، گفت: طراحی، ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ایام نوروز در سطح شهر طی سال های اخیر انجام شده است. مهدی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، به کاشت بیش از

ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ملایر

ایسنا/همدان رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با اشاره به اجرای طرح هایی در راستای استقبال از نوروز، گفت: طراحی، ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ایام نوروز در سطح شهر طی سال های اخیر انجام شده است.

مهدی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، به کاشت بیش از دو میلیون نشاء گل‌های اطلسی، ستاره‌ای، اختر، شب‌بو زعفرانی، آهار، همیشه‌ بهار، جعفری و انواع گل رز در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، المان «خانواده» در بلوار سیف الدوله نصب شد. مردم در این شرایط نیازمند روحیه و نشاط هستند بنابراین کاشت انواع گل های بهاره و فضاسازی شهری در حال انجام است.

وی از نصب چندین المان نوروزی شامل المان‌های نوری دست و گل، دست و پروانه، هفت سین نوری، ساعت تحویل سال، درخت و آدمک نوری، تخم مرغ، تونل نوری، اسب و کالسکه، سیب نوری، بالن، المان شهرجهانی انگور، آدمک و قاصدک، المان منبت، هفت سین قو، جام هفت‌ سین، پیرمرد و پیرزن، دخترک و جعبه کادو و نصب استندهای فلزی در روزهای آینده در سطح شهر خبر داد.

بهرامی ادامه داد: ساخت و نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر علاوه بر آن‌که به فضای شهر در آستانه سال نو و بهار طراوت بیشتری می‌دهد، تلاشی برای وارد کردن هنر در زندگی روزمره شهروندان و تزریق لطافت آن در معابر شهری است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده، هدف از نصب این المان را نمایش و بهبود رابطه خانواده عنوان کرد و گفت: المان‎های شهری به عنوان یکی از اصلی‎ترین اجزای شهر می‎توانند نقش بسزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این گونه فضاها ایفا کنند.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر به کاشت بیش از ۱۸ هزار گلدان گل شب بو و ۱۰ هزار درخت و درختچه در میادین، بلوارها و بوستان‌های شهر، طراحی، ساخت و نصب بیش از ۲۵ المان در دهه فجر انقلاب اسلامی شامل استندهای فلزی با مضامین انقلاب اسلامی، المان کبوتر، المان آزادی پرندگان، المان نگاتیو با تصاویرانقلاب، المان سه بعدی ورود تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره)، المان تلویزیون و المان چاق و لاغر و .. اشاره کرد.

وی کاشت بیش از دو میلیون نشاء گل‌های اطلسی، ستاره‌ای، اختر، شب‌بو زعفرانی، آهار، همیشه‌بهار، جعفری و انواع گل رز در سطح شهر، رنگ‌آمیزی پایه‌های پل انقلاب و نقاشی دیواری در سطح شهر، ساخت و نصب المان و کتیبه‌های شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور در بوستان کوثر، ساخت و نصب بیش از ۴۰۰ تابلو راهنمای شهری، ورودی شهر، معابر و تعمیر و رنگ‌آمیزی مستحدثات بوستان‌ها، مساجد و نگهبانی‌های بوستان‌های سطح شهر را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی جداول سطح شهر، نصب تابلوهای راهنمای شهری، رنگ‌آمیزی دیوارهای مخدوش، آذین ‌بندی معابر و میادین و نصب، تعویض و نگهداری پرچم‌ های سطح شهر به مناسبت‎های مختلف، اجرای طرح آموزش حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری با عنوان «همراهان کوچک، همیاران سبز» برای نخستین بار در مدارس و آموزش بیش از ۸۰۰ دانش آموز، اجرای طرح «مدرسه سبز» برای نخستین بار در مدارس و تکمیل فضای سبز مدارس با کمک دانش آموزان طی امسال توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر رقم خورد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.