تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 13:05
146 بازدید
کد خبر : 208111

سئو برای یک وب سایت جدید: ۸ مرحله مهم

سئو برای یک وب سایت جدید: ۸ مرحله مهم

هیچ زمانی بهتر از زمانی که در حال ساخت آن هستید برای اطمینان از سئو سایت شما وجود ندارد. در اینجا تمام مراحلی است که باید انجام دهید: ۱. نام دامنه را انتخاب کنید پیچیدگی بیش از حد فرآیند انتخاب دامنه آسان است. اما انتخاب یک دامنه مارک دار که کوتاه و به یاد ماندنی

هیچ زمانی بهتر از زمانی که در حال ساخت آن هستید برای اطمینان از سئو سایت شما وجود ندارد.

در اینجا تمام مراحلی است که باید انجام دهید:

۱. نام دامنه را انتخاب کنید

پیچیدگی بیش از حد فرآیند انتخاب دامنه آسان است. اما انتخاب یک دامنه مارک دار که کوتاه و به یاد ماندنی باشد در بیشتر موارد بهتر از تلاش برای جابجایی کلمات کلیدی خاص در نام دامنه شما است.

بنابراین اگر قبلاً یکی را دارید، آن را ادامه دهید. یا اگر برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی می‌کنید، نام کسب‌وکار شما نیز به خوبی کار می‌کند.

وقتی صحبت از دامنه سطح بالا (TLD) به عنوان مثال، .com می شود، گوگل گفته است که TLD هیچ تفاوتی برای سئو ایجاد نمی کند.

نیازی نیست مغز خود را در این مورد به چالش بکشید. .com در بیشتر موارد خوب کار می کند، زیرا در سطح بین المللی قابل تشخیص است.

هنگامی که نام دامنه را انتخاب کردید، به یک ثبت کننده دامنه (مانند Google Domains یا Namecheap) مراجعه کنید تا ببینید آیا در دسترس است یا خیر. اگر در دسترس نیست، باید این روند را تکرار کنید تا زمانی که نامی را بیابید که هم در دسترس باشد و هم برای کسب و کار شما مناسب باشد.

۲. یک پلتفرم وب سایت را انتخاب کنید

پلتفرم های وب سایت به شما این امکان را می دهند که یک وب سایت را به راحتی ایجاد و مدیریت کنید. دو نوع وجود دارد:

  • پلتفرم‌های میزبانی‌شده – آنها سایت را میزبانی می‌کنند، طرح‌های آماده را به شما می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند بدون لمس کد، محتوا را اضافه و ویرایش کنید. به عنوان مثال می توان به Wix، Squarespace و Shopify اشاره کرد.
  • پلتفرم های خود میزبانی – اینها به شما امکان می دهند محتوا را با یا بدون کد اضافه و ویرایش کنید. با این حال، شما باید خودتان آنها را میزبانی و نصب کنید. به عنوان مثال وردپرس و گوست هستند.
  • اکثر سئوکاران وردپرس را توصیه می کنند – یک پلت فرم خود میزبانی و منبع باز. SEO ها آن را ترجیح می دهند زیرا قابل تنظیم است—شما می توانید کد را هر طور که دوست دارید ویرایش کنید.

اما این بدان معنا نیست که برای استفاده از وردپرس باید فنی باشید. میلیون‌ها افزونه وجود دارد که می‌توانید نصب کنید و همه کارها را برای شما انجام می‌دهند. این شامل افزونه های سئو نیز می شود.

برای استفاده از وردپرس لازم نیست بدانید چگونه کدنویسی کنید.

۳. یک میزبان انتخاب کنید

اگر از یک راه حل خود میزبان مانند WordPress.org استفاده می کنید، به یک میزبان وب نیاز دارید. ما مورد خاصی برای توصیه نداریم. اما همانطور که در حال بررسی گزینه های خود هستید، به سه S توجه کنید:

  • امنیت – هاست ها باید گواهی SSL/TLS رایگان به شما ارائه دهند.
  • مکان سرور – زمان می برد تا داده ها بین سرور و بازدید کننده جابجا شوند. بنابراین بهتر است میزبانی با سرورهایی در همان کشوری انتخاب کنید که بیشتر ترافیک شما وجود دارد.
  • پشتیبانی – شما به پشتیبانی ۲۴ ساعته نیاز دارید. قبل از ثبت نام، نظرات آنها را در انجمن هایی مانند Reddit بررسی کنید یا پشتیبانی آنها را آزمایش کنید.

۴. راه اندازی برای موفقیت در سئو

شما اکنون یک وب سایت اصلی دارید که می توانید آن را پیکربندی کنید تا دوستدار سئو شوید. در ادامه آنچه باید انجام دهید این است:

کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر Ahrefs را راه اندازی کنید

۵. تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شروع کنید

اگر کسی موضوع خاصی را جستجو نکند، نمی‌توانید ترافیک ارگانیک دریافت کنید. به همین دلیل است که اولین گام هر استراتژی سئو این است که بفهمید مخاطبان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند.

این به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود.

ساده ترین راه برای شروع استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار کلمات کلیدی پایگاه داده ای از کلمات و عبارات با معیارهای SEO هستند. آنها فهرستی از ایده‌ها را بر اساس ایده کلیدواژه‌ای که وارد کرده‌اید به شما نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، می توانید با یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs’ Keyword Generator شروع کنید.

۶. صفحاتی ایجاد کنید که برای جستجو بهینه شده باشند

درست مانند نحوه طراحی محصولات مدیران محصول برای کاربران هدف خود، ما نیز می خواهیم همین کار را برای محتوای خود انجام دهیم. در این مورد، ما می خواهیم محتوایی ایجاد کنیم که برای افرادی که موضوع ما را جستجو می کنند جذاب باشد.

۷. وب سایت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

فقط به این دلیل که شما وب سایت خود را ایجاد کرده اید به این معنی نیست که مردم آن را به طور جادویی کشف می کنند. شما باید به دیگران در مورد وب سایت جدید خود بگویید.

۸. پیگیری عملکرد خود

شما می خواهید نتایج خود را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید بفهمید چه چیزی درست یا غلط بوده است.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را به ردیاب رتبه Ahrefs اضافه کنید.

این ابزار موقعیت های رتبه بندی وب سایت شما را برای تمام کلمات کلیدی که اضافه کرده اید ردیابی می کند. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی ببینید که در چند کلمه کلیدی چقدر خوب عمل می‌کنید و آیا نیاز به انجام تنظیماتی در محتوای خود دارید یا خیر.

نتیجه

سئو کار تنظیم و فراموش کردن آن نیست. اما اگر روند بالا را دنبال کنید، شروع به دریافت یک جریان ثابت از ترافیک ارگانیک به سایت خود خواهید کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.