تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 16:26
25 بازدید
کد خبر : 22904

زیبایی‌های عاشورایی باید با زبان هنر به تصویر کشیده شود

زیبایی‌های عاشورایی باید با زبان هنر به تصویر کشیده شود

 مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه یکی از زبان‌های تاثیرگذار امروز خصوصا در گروه جوانان، هنر است، گفت: با زبان هنر که حاوی عکس، اقدامات گرافیکی و فیلم است می‌توان زیبایی‌های عاشورایی و کربلا را به تصویر کشید. حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی دوشنبه ۱۲ مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس ملی اربعینی عاشورایی «راه

زیبایی‌های عاشورایی باید با زبان هنر به تصویر کشیده شود

 مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه یکی از زبان‌های تاثیرگذار امروز خصوصا در گروه جوانان، هنر است، گفت: با زبان هنر که حاوی عکس، اقدامات گرافیکی و فیلم است می‌توان زیبایی‌های عاشورایی و کربلا را به تصویر کشید.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی دوشنبه ۱۲ مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس ملی اربعینی عاشورایی «راه دل»، گفت: اگر ما اعتقاد داشته باشیم «کل یوم عاشور، کل ارض کربلا»، باید همه نقاط را کربلا کرد و همه جا باید نماد عاشورا خود را نشان دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به یک گروه خاص نبود، افزود: امام حسین (ع) کاری انجام دادند در خدمت همه بشریت باشد، امام حسین (ع) در خدمت به آزادگی، معنویت و عدالت جان خود و یاران را نثار کردند و مردم هم تشنه عدالت و معنویت گرا هستند.

او با اشاره به اینکه وقتی مردم جلوه‌های عاشورا و کربلا را در هر کوی و برزن می‌بینند، دل بستگی شان به اولیاءالله (ص) بیشتر می‌شود، اضافه کرد: ما اگر نام و یاد امام حسین (ع) را به درون حسینیه‌ها و تکیه‌ها ببریم، بخش قابل توجهی را از جلوه‌های عاشورایی محروم کرده‌ایم.

استوار میمندی ضمن تجلیل از زحمات برگزار کنندگان نمایشگاه عکس «راه دل»، گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی است و از همه دست اندرکاران این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

او با اشاره به اینکه کاری فرهنگی است که نغمه ‌های عاشورایی، تصاویر کربلایی و پیام‌های امام حسین (ع) با زبان هنر را منتشر می‌کند، البته این نمایش‌ها باید با لطافت‌های خاص همراه باشد، افزود: زبان جوانان را باید یاد بگیریم و زبان جوانان امروز بر اساس زبان هنر است و با زبان هنر که حاوی عکس، کارهای گرافیکی و فیلم است می‌توان زیبایی‌های عاشورایی و کربلا را به تصویر کشید.

مدیر حوزه ‌های علمیه فارس همچنین با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک کنند، افزود: این کار آتش به اختیار است و نمایشگاه را در یک نقطه تاثیرگذار برگزار کردند و به مردم خدمات رسانده‌اند.

استوار میمندی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس «راه دل»، زیبایی‌های بصیری دلدادگان وادی حسینی را به معرض دید عموم گذاشته‌اند، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی به جوانان که آتش به اختیار فعالیت می‌کنند، کمک کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم نیست دستگاه‌های فرهنگی تصدی گری کنند، تاکید کرد: همانطور که راه را باز کنند، امکانات در اختیار بگذارند و سنگ اندازی نکنند و من از مسئولین تقاضا دارم همت کنند برای توسعه این مدل کارها همت کنند و در هر کوی برزن شهر ها باید این جلوه‌ها را به مردم عرضه شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.