تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 18:40
23 بازدید
کد خبر : 166016

رویت آفات سن و شته و سفیدک پودری در مزارع دامغان

رویت آفات سن و شته و سفیدک پودری در مزارع دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از پایش مستمر مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان به صورت مستمر از مزارع بازدید کرده و وجود سن را در این مزارع رصد می‌کنند . به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان،محسن طباطباییان از رویت آفات سن و شته و سفیدک پودری در مزارع دامغان خبر داد و اظهار کرد:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از پایش مستمر مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان به صورت مستمر از مزارع بازدید کرده و وجود سن را در این مزارع رصد می‌کنند .

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان،محسن طباطباییان از رویت آفات سن و شته و سفیدک پودری در مزارع دامغان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از مزارع حومه شهرستان، سن و شته و در برخی موارد سفیدک پودری مشاهده شده است .

وی با اشاره به میزان تراکم سن در مزارع شهرستان دامغان گفت: بالاترین تراکم سن پنج دهم عدد در هر مترمربع در مزارع روستای برم مشاهده شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم و آب و هوا و همچنین نرسیدن به نرم مبارزه در روزهای آتی پایش این آفت در مزارع به کارشناسان توصیه شده است .

طباطباییان با اشاره به رویت شته و سفیدک پودری در برخی موارد خاطرنشان کرد: به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی مبارزه شیمیایی با این آفات در مزارع این شهرستان آغاز می‌شود .

وی درباره نصب فرمون کرمانیا و کارت زرد نیز گفت: فرمون کرمانیا از ۲۹ اسفند در باغات نصب و پایش روزانه این تله انجام می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: درباره شکار پسیل زمستان گذران تا کنون کارت‌زرد تراکم بسیار پایینی در حد دو عدد پسیل زمستان گذران را نشان داده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.