تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 1:29
13 بازدید
کد خبر : 121158

روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا قبل از پایان دولت دوازدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند. مصطفی بهی، روز گذشته پنجشنبه ۲۸ اسفند در حاشیه بازدید از طرح اتصال روستای بیهود قاینات به شبکه ملی اطلاعات افزود: با ارتقای سایت همراه روستای بیهود به نسل

روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا قبل از پایان دولت دوازدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مصطفی بهی، روز گذشته پنجشنبه ۲۸ اسفند در حاشیه بازدید از طرح اتصال روستای بیهود قاینات به شبکه ملی اطلاعات افزود: با ارتقای سایت همراه روستای بیهود به نسل چهارم همراه، مردم این روستا از اینترنت پرسرعت و خدمات الکترونیکی ارائه شده بر بستر شبکه ملی اطلاعات به‌ویژه آموزش مجازی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: همچنین در هفته گذشته سایت روستای سرمستی قاینات راه‌اندازی شد که با اجرای این سایت ۴۷۰ خانوار از اهالی روستاهای گرماب، سرمستی، تیگاب و گردتیغ از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است تصریح کرد: این پروژه‌ها با هدف کاهش شکاف دیجیتالی شهر و روستا و دسترسی آحاد جامعه روستایی به خدمات الکترونیکی از جمله بانکداری، کشاورزی، آموزش و اینترنت پرسرعت اجرا می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در جمع مردم بیهود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف شهرستان قاینات گفت: بهره‌برداری از بزرگترین«آی سی یو» استان در شهرستان قاینات و همچنین نصب و راه‌اندازی سی تی اسکن در بیمارستان شهدا شهرستان بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان رفع خواهد شد.

سلمان اسحاقی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مطرح شده و درخواست‌های مردم از جمله راه‌آهن و جاده قاین – بیرجند در سطح ملی پیگیری می‌شود و نیاز به زمان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها به ویژه در وضعیت کرونا و نیاز مبرم‌ مردم به کاربری‌های این شبکه، از تلاش های مجموعه ارتباطی استان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در روستاها و شهرها مطرح می‌شود دغدغه ما هم هست، گفت: تمام مسائل پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

همچنین در این بازدید با حضور مسوولان شهرستان، سنگ فرش  معابر روستای بیهود به طول هزار و ۱۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۵۴ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.