تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 15:46
15 بازدید
کد خبر : 158921

«رودوکروزیت» سنگ عشق

«رودوکروزیت» سنگ عشق

گوهر سنگ «رودوکروزیت» سنگ سفید و  صورتی است که به تمشک یا تیر منگنز هم شهرت دارد و از آن جایی که نامش از واژه‌ای یونانی به معنی صورتی گرفته شده است در طبیعت نیز به رنگ صورتی تمشکی یافت می‌شود. به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، این کریستال به رز اینکاها نیز معروف است چرا

«رودوکروزیت» سنگ عشق
گوهر سنگ «رودوکروزیت» سنگ سفید و  صورتی است که به تمشک یا تیر منگنز هم شهرت دارد و از آن جایی که نامش از واژه‌ای یونانی به معنی صورتی گرفته شده است در طبیعت نیز به رنگ صورتی تمشکی یافت می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، این کریستال به رز اینکاها نیز معروف است چرا که اینکاها معتقد بودند خون فرمانروایانشان به شکل سنگ «رودوکروزیت» متبلور شده است.
سنگ «رودوکروزیت» در بیشتر موارد مات است اما نمونه‌های شفافی هم دارد؛ زمانی که این سنگ صیقل داده می‌شود درخشندگی شیشه‌ای یا مرواریدی پیدا می‌کند. «رودوکروزیت» به عقیق سرخ، سنگ گوزن، تورمالین صورتی و بوستامیت نیز شباهت دارد.
این سنگ برای اولین بار در آلمان غربی کشف شد اما کانی این سنگ متعلق به ایالت کلرادو است، هم‌چنین منابع دیگری از این سنگ در شیلی، مکزیک، پرو، آفریقای جنوبی و آمریکا  یافت شده است.
البته بلورهای «رودوکروزیت» در مناطق رومانی و مجارستان نیز دیده شده‌اند و عده‌ای معتقدند که این سنگ در استالاگمیت آرژانتین (معادن نقره اینکاها) که سال‌ها پیش مسدود شده‌اند شکل گرفته است.
«رودوکروزیت» علاوه بر رنگ سفید و صورتی به رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای و زرد نیز به چشم می‌خورند و تنوع رنگ سنگ «رودوکروزیت» به مکانی که سنگ به آن تعلق دارد نیز وابسته است.
برخی معتقدند که این سنگ نماد پذیرندگی است و عشق ورزیدن به دیگران را بی‌می‌انگیزد و ازآن‌ جا که باعث توازن و تقویت عشق در تمام انواع آن می‌شود به سنگ «عشق و توازن» شهرت دارد. ارتعاشات ایجاد شده از این سنگ در داخل چاکرای اصلی و چاکرای شبکه خورشیدی تاثیرگذار است.
عده‌ای نیز بر این باورند که جواهرات ساخته شده از این سنگ ساده‌ترین و مناسب‌ترین راه‌ها برای حفظ انرژی در بدن را کشف می‌کنند و می‌تواند تمام انرژی‌های منفی موجود در بدن را از بین برده و تبدیل به انرژی مثبت کند.
گفته شده است که انرژی ایجاد شده توسط این سنگ می‌تواند به فرد در تصمیم‌گیری بهتر و حل مشکلات کمک بسیاری زیادی کند، هم‌چنین «رودوکروزیت» در کاهش آسم و مشکلات تنفسی تاثیرگذار است و به بهبود گردش خون به ایجاد یک فشار خون متعادل در بدن کمک می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.