تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 1:37
36 بازدید
کد خبر : 103872

رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب‌سنجی بلکه «در خانه ماندن» است

رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب‌سنجی بلکه «در خانه ماندن» است

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار اعلام کرد: رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب سنجی بلکه در خانه ماندن است و چون تمامی اقدامات ما نیاز به حمایت و عملکرد مردم دارد، تنها تقاضای ما این است که مردم از منزل خارج نشوند. احسان قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان بهار در حالت عادی

رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب‌سنجی بلکه «در خانه ماندن» است

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار اعلام کرد: رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب سنجی بلکه در خانه ماندن است و چون تمامی اقدامات ما نیاز به حمایت و عملکرد مردم دارد، تنها تقاضای ما این است که مردم از منزل خارج نشوند.

احسان قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان بهار در حالت عادی مسیر مسافران غارعلیصدر است که از شهر جهانی لالجین نیز بازدید می‌کنند اما در حاضر به علت تعطیل بودن مجموعه سیاحتی علیصدر این اتفاق را شاهد نیستیم و ‌در شهرستان بهار و لالجین مسافری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار وضعیت مطلوبی در استان دارد و کروناویروس به خوبی در آن کنترل شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان بهاری خودروهای پلاک تهران دارند و این قضیه نمی‌تواند علت حضور مسافر در شهرستان بهار باشد همچنین در بازدیدهای میدانی که شخصاً در شهر انجام می‌دهم، مسافری در شهر ندیده‌ام.

قنبری با بیان اینکه در پی شیوع کروناویروس صنعتگران لالجین وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: تمام امید این قشر به بازار شب عید و حضور گردشگر در شهر جهانی سفال بود که این امر میسر نشد و در نتیجه نگرانی تولیدکنندگان و هنرمندان سفالگر را به دنبال دارد.

وی درباره ضدعفونی کردن شهرستان بهار نیز توضیح داد: شهرداری سطح شهر و روستاها را مداوم گندزدایی و ضدعفونی می‌کند همچنین ایستگاه غربالگری شهر مقابل بخشداری صالح آباد فعال است و تمامی ورودی‌های سنندج به همدان کنترل می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه تمامی اقدامات دولتی‌ها در مقابله با کرونا ۲۰ یا ۳۰ درصد کار است، تأکید کرد: در اصل مردم باید مراعات شرایط حاضر را بکنند و چون مردم رعایت نمی‌کنند تمام تصمیمات ما پنبه می‌شود و متأسفانه در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرند اما ریشه کن کردن کرونا نیاز به عزم ملی دارد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اطاعت مردم از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مسئولان طی یک ماهه اخیر که کشور درگیر کرونا است، وظیفه خود را انجام داده و می‌دهند اما بنده به عنوان یک دولتی از عده‌ای از هموطنان که توصیه در خانه ماندن را جدی نگرفته‌اند، شاکی هستم.

قنبری با تأکید بر اینکه دو هفته در خانه ماندن ضرری به شخصی نمی‌زند، تصریح کرد: با تعطیل بودن بازار، جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، توریستی و اماکن عمومی علت قابل توجیهی برای بیرون آمدن مردم از منزل وجود ندارد و اگر این قضیه حل شود، می‌توانیم بر کروناویروس غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئولان، رسانه‌ها و روحانی‌ها باید به مردم تفهیم کنند که برای شکست این ویروس باید در خانه بمانند چراکه رمز غلبه بر کرونا، نه غربالگری و تب سنجی بلکه در خانه ماندن است و چون تمامی اقدامات ما نیاز به حمایت و عملکرد مردم دارد، تنها تقاضای ما این است که مردم از منزل خارج نشوند.

فرماندار شهرستان بهار در پایان با بیان اینکه کاش دولت برای ماندن مردم در خانه برنامه‌های تشویقی قرار دهد، گفت: در این روزها اجتماعات خانگی نیز عامل بزرگی به شیوع کرونا است و کاش مردم دید و بازدیدها را به بعد موکول کنند و تبریکات خود را تلفنی به یکدیگر انتقال دهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.