تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 16:01
23 بازدید
کد خبر : 35346

رفع مشکل کارت واکسن دریافت‌کنندگان کروناپاستور در هفته جاری

رفع مشکل کارت واکسن دریافت‌کنندگان کروناپاستور در هفته جاری

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: مشکل دریافت کارت واکسن افراد دریافت کننده کرونا پاستور در روزهای آینده برطرف می‌شود. دکتر محمد خزایی اظهار کرد:  تمامی افرادبرای دریافت کارت واکسن دیجیتال می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت وارد شده و کارت واکسن خودرا دریافت کنند اما دریافت کنندگان واکسن کرونا پاستور امکان

رفع مشکل کارت واکسن دریافت‌کنندگان کروناپاستور در هفته جاری

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: مشکل دریافت کارت واکسن افراد دریافت کننده کرونا پاستور در روزهای آینده برطرف می‌شود.

دکتر محمد خزایی اظهار کرد:  تمامی افرادبرای دریافت کارت واکسن دیجیتال می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت وارد شده و کارت واکسن خودرا دریافت کنند اما دریافت کنندگان واکسن کرونا پاستور امکان دریافت کارت واکسن را ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کد ملی دریافت‌کنندگان این واکسن وارد سیستم نشده است، به همین دلیل این افراد تا کنون موفق به دریافت کارت واکسن نشدند که این مشکل در هفته جاری برطرف می‌شود.

دکتر خزایی با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ نفر از استان همدان واکسن کرونا پاستور دریافت کرده‌اند که کد ملی آنها در سامانه تعریف نشده به همین دلیل امکان دریافت کارت واکسن نداشتند که به زودی تمامی اطلاعات آنها در سامانه ثبت می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی خاطرنشان کرد: واکسن کرونا پاستور یکی از واکسن‌های بسیار خوب و با ایمنی بالا بوده که دریافت‌کنندگان این واکسن با وجود اختلال در دریافت کارت واکسن ، ارزش تزریق این واکسن و صبوری برای دریافت کارت را با دریافت ایمنی بالا پاداش گرفته‌اند.

وی به اجرایی کردن قرنطینه هوشمند اشاره کرد و گفت: یکی از ملزومات این طرح داشتن کارت واکسن است که به محض دریافت ابلاغ به استان همدان تمامی جزئیات این طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی واکسن‌های کووید ۱۹ بعد از مدتی نیاز به دُز یادآور دارند، گفت: تزریق واکسن در تمامی دنیا یک سال است که انجام می‌شود بنابراین مدت زمان نیاز به یادآوری واکسن‌ها در مرحله مطالعه و بررسی است همچنین با توجه به اینکه کادر درمان اولین دریافت کنندگان واکسن بودند، از آبان ماه دُز یادآور به  کادر درمان تزریق خواهد شد و به همین ترتیب سایر افراد با توجه به زمان دریافت واکسن، تزریق یادآور خواهند داشت.

دکتر خزایی با بیان اینکه نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی در حوزه  واکسیناسیون جمعیت داریم، تصریح کرد: تاکنون ۵۴ درصد کل جمعیت استان یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند که نزدیک به ۹۷۰ هزار است، همچنین بیش از ۴۰۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند بنابراین در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واکسن تزریق کرده‌اند.

وی از عدم واکسیناسیون برخی شهروندان و مقاومت نسبت به واکسیناسیون اظهار نگرانی کرد و گفت: با توجه به اینکه پیک بعدی با فاصله تقریبی ۷۰ روز در راه است، نگران قشری هستیم که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند و در پیک بعدی احتمال درگیری این افراد با ویروس کرونا بیشتر است.

وی گفت: زمانی می توانیم به ایمنی خوبی در جامعه دست پیدا کنیم که ۸۰ درصد کل جامعه واکسیناسیون انجام داده باشند، بنابراین همچنان ضمن انجام واکسیناسیون به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه داریم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.