تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 22:38
24 بازدید
کد خبر : 81165

راه اندازی کارگروه دانشجویان کم توان جسمی در وزارت علوم

راه اندازی کارگروه دانشجویان کم توان جسمی در وزارت علوم

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از راه اندازی کارگروه دانشجویان کم توان جسمی به منظور ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه ها خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد،

راه اندازی کارگروه دانشجویان کم توان جسمی در وزارت علوم

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از راه اندازی کارگروه دانشجویان کم توان جسمی به منظور ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد، گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می دانند.

وی با تاکید بر  پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است و به زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می شود که از نظر چاقی، میزان تحرک، میزان چربی و قند خون و … دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی کرده اند.

وی افزود: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچکترین میزان آسیب های اجتماعی هم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده شود و در طول یک خط زند گی انواع برنامه ریزی های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف شود. وی از تلاش کارگروه های ایمنی و محیط دانشگاه ها در خلال سال های اخیر و به ویزه در ایام کرونا تشکر کرد. و اقدامات این کارگروه ها را در کاهش مخاطرات محیطی و بحران های محیطی و پیشگیری ستودنی دانست. و اعلام کرد عملکرد دانشگاه ها در حوزه بهداشت و درمان ، عربال گری و سم زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت آمیز بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر صفاری نیا از رویکرد جدید دستگاه‌های مانند سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه کمک های مادی و حمایتی به وزارت علوم و دانشگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: یک دانشگاه سالم و با نشاط، یک جامعه پیشرفته را می سازد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از آغاز فعالیت کارگروه های علمی  وتخصصی در این اداره کل خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه های تازه تاسیس، کارگروه دانشجویان کم توان جسمی است و این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه ریزی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.