تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 15:50
21 بازدید
کد خبر : 106607

راه اندازی شهرک پرورش ماهیان زینتی در همدان/ داوطلبین پرورش ماهیان زینتی نگران بازار نباشند

راه اندازی شهرک پرورش ماهیان زینتی در همدان/ داوطلبین پرورش ماهیان زینتی نگران بازار نباشند

ایسنا/همدان مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در همدان خبر داد و گفت: در آذرماه کار جانمایی این شهرک انجام می‌شود. عباس قراگوزلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صنعت پرورش ماهیان زینتی بسیار سودآور بوده و برای کشور نیز ارز آوری دارد. وی با بیان اینکه در همدان ظرفیت‌های

راه اندازی شهرک پرورش ماهیان زینتی در همدان/ داوطلبین پرورش ماهیان زینتی نگران بازار نباشند

ایسنا/همدان مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در همدان خبر داد و گفت: در آذرماه کار جانمایی این شهرک انجام می‌شود.

عباس قراگوزلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صنعت پرورش ماهیان زینتی بسیار سودآور بوده و برای کشور نیز ارز آوری دارد.

وی با بیان اینکه در همدان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای پرورش ماهیان زینتی به ویژه به علت نزدیکی به عراق دارد، تصریح کرد: داوطلبان برای ورود به این شغل می‌توانند اعلام آمادگی کنند که در این راستا آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

قراگوزلو با بیان اینکه برای راه‌اندازی پرورش ماهیان زینتی نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی نیست، خاطرنشان کرد: این شغل برای خانم‌های خانه دار بسیار مناسب بود که در کنار رسیدگی به امور منزل می‌توانند روزانه دو الی سه ساعت را در مکانی مشخص از منزل خود را به این موضوع اختصاص دهند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی همدان با اشار به اینکه داوطلبان نباید نگران بازار فروش ماهیان زینتی باشند، تاکید کرد: از سرمایه گذار در این حوزه بچه ماهی به مبلغ ۴۵۰ تومان خریداری می‌شود و ماهی‌ها بعد از پرورش به خود وی به مبلغ سه هزار تومان فروخته می‌شود بنابراین متقاضیان برای ورود به این شغل نگران بازار فروش این ماهیان نباشند.

وی ادامه داد: انجام این کار سود آور بوده و بستگی به قطعه‌های پرورش داده شده دارد ، اما به طور متوسط به ازای هر پنج میلیون تومان ماهانه ۶۰۰ هزار تومان سودآوری خواهد داشت.

قراگز لو با بیان اینکه برخی استان‌ها در این حوزه ورود یافته و به نتایج مطلوبی دست یافته اند، گفت: در همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و می‌توان به قطب منطقه در پرورش ماهیان زینتی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: متقاضیان پرورش ماهیان زینتی ابتدا باید دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارند، همچنین در حین پرورش نیز به آنها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: در ابتدای شروع کار محل مد نظر داوطلبان مورد ارزیابی قرار گرفته می‌شود تا هر گونه احتمال تلفات کاهش یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.