تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 16:26
23 بازدید
کد خبر : 35464

دشتستان ۱۴۰۰ بافنده فرش دارد

دشتستان ۱۴۰۰ بافنده فرش دارد

 رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان دشتستان از فعال بودن ۱۴۰۰ بافنده در زمینه فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم دراین شهرستان خبر داد. شهسوار قایدی با اشاره به جمعیت قابل توجه بافندگان فرش در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با وجود فعالیت بانوان در هنر بافندگی فرش در دشتستان علاوه بر کمک به درآمد

دشتستان ۱۴۰۰ بافنده فرش دارد

 رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان دشتستان از فعال بودن ۱۴۰۰ بافنده در زمینه فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم دراین شهرستان خبر داد.

شهسوار قایدی با اشاره به جمعیت قابل توجه بافندگان فرش در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با وجود فعالیت بانوان در هنر بافندگی فرش در دشتستان علاوه بر کمک به درآمد باعث اشتغال زایی در خانوارها و فراهم کردن زمینه حمایت از قشر بانوان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۰۰۰ بافنده فرش در شهرستان حضور دارند اضافه کرد: از این تعداد بافنده فرش در شهرستان دشتستان ۱۴۰۰ بافنده آن فعال هستند.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان دشتستان از تولید ۶۰۰ متر مربع فرش به همت بافندگان این شهرستان در شش ماهه سالجاری خبر داد و تصریح کرد: همواره با تامین مواد اولیه از سوی اتحادیه و ارائه تسهیلات سعی در برطرف کردن مشکلات این قشر خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان دشتستان، قایدی در خصوص آمار بافندگان فرش بیمه شده گفت: ۳۳۰ نفر از بافندگان فرش بیمه تامین اجتماعی و ۴۰۰ نفر بیمه روستایی هستند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.