تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 22:14
116 بازدید
کد خبر : 206415

دانلود زیرنویس فیلم Missing 1982 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Missing 1982 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Missing 1982 زیرنویس فیلم گمشده یک فیلم درام زندگینامه ای محصول ۱۹۸۲ به کارگردانی کوستا-گاوراس بر اساس فیلمنامه ای نوشته گاوراس و دونالد ای استوارت است که از کتاب اعدام چارلز هورمن: فداکاری آمریکایی (۱۹۷۸) نوشته توماس هاوزر اقتباس شده است. بعداً با عنوان گمشده در سال ۱۹۸۲، بر اساس ناپدید شدن

دانلود زیرنویس فیلم Missing 1982 زیرنویس فیلم گمشده یک فیلم درام زندگینامه ای محصول ۱۹۸۲ به کارگردانی کوستا-گاوراس بر اساس فیلمنامه ای نوشته گاوراس و دونالد ای استوارت است که از کتاب اعدام چارلز هورمن: فداکاری آمریکایی (۱۹۷۸) نوشته توماس هاوزر اقتباس شده است. بعداً با عنوان گمشده در سال ۱۹۸۲، بر اساس ناپدید شدن چارلز هورمن، روزنامه‌نگار آمریکایی، پس از کودتای شیلی در سال ۱۹۷۳ که توسط ایالات متحده حمایت می‌شد، که سالوادور آلنده، رئیس‌جمهور سوسیالیست منتخب دموکراتیک را برکنار کرد، دوباره منتشر شد.

برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید

دانلود زیرنویس فیلم Missing 1982 - بلو سابتایتل

زیرنویس فیلم Missing 1982 اد هورمن (جک لمون) برای جستجوی پسرش چارلی (جان شی) که به عنوان روزنامه نگار کار می کرد و در جریان کودتای نظامی اخیر ناپدید شد، به شیلی می رسد. اد با عروسش بث (سیسی اسپیسک) آشنا می شود که با او رابطه تیره ای دارد و آنها بر سر سیاست دعوا می کنند. اد دیدگاه های سیاسی افراطی پسر و عروسش را عامل ناپدید شدن چارلی می داند، در حالی که بث دولت آمریکا را مقصر می داند. اد از ارتباطات خود برای ملاقات با مقامات مختلف دولتی استفاده می کند تا حقیقت ناپدید شدن پسرش را دریابد.

همانطور که او تحقیق می کند، اد متوجه می شود که سفارت آمریکا آنطور که او فکر می کرد مفید نیست و به آنها مشکوک است که اطلاعات مربوط به چارلی را پنهان کرده اند. یک دیپلمات آمریکایی مودب و دوستانه است اما مدام به او دروغ می گوید. یک وابسته نظامی عالی رتبه آمریکایی صریح است و به اد می گوید که هر اتفاقی برای چارلی افتاده تقصیر خودش بوده است و خاطرنشان می کند: “با آتش بازی می کنی، می سوزی.” او و بث با هم متوجه می شوند که ایالات متحده منافع زیادی در کشور داشته است که با کودتا و عواقب آن تقویت شده است و بسیاری از مقامات نظامی به پینوشه در کودتا کمک کردند. وقتی اد از دولت آمریکا ناامید می شود، به کاری که بث و چارلی انجام می دادند احترام می گذارد و او و بث با هم آشتی می کنند. وقتی شواهدی دریافت می‌کنند که چارلی توسط حکومت نظامی به قتل رسیده است و ایالات متحده اجازه داده است که این اتفاق بیفتد، او به مقامات سفارت می‌گوید: «فقط خدا را شکر می‌کنم که در کشوری زندگی می‌کنیم که هنوز هم می‌توانیم افرادی مثل شما را در آن زندانی کنیم!»

دانلود زیرنویس فیلم گمشده ۱۹۸۲ این فیلم با پس‌اسکریپتی پایان می‌یابد که بیان می‌کند پس از بازگشت به ایالات متحده، اد هفت ماه بعد جسد پسرش چارلی را دریافت کرد که کالبد شکافی را غیرممکن کرد و شکایت بعدی علیه دولت ایالات متحده رد شد. همچنین می افزاید که وزارت امور خارجه دخالت خود در کودتای پینوشه را رد می کند، موضعی که تا به امروز حفظ شده است.

زیرنویس فیلم Missing 1982 - بلو سابتایتل

زیرنویس Missing 1982 جک لمون، سیسی اسپیسک، ملانی مایرون، جان شی، جانیس رول و چارلز سیوفی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم عمدتاً در طی روزها و هفته‌های پس از ناپدید شدن هورمن اتفاق می‌افتد، این فیلم به بررسی رابطه بین همسر هورمن بث و پدرش ادموند و تلاش بعدی آنها برای یافتن هورمن می‌پردازد.

زیرنویس فیلم گمشده ۱۹۸۲ در ۱۲ فوریه ۱۹۸۲ در سینما اکران شد و با تحسین منتقدان و موفقیت تجاری متوسطی مواجه شد و با بودجه ۹.۵ میلیون دلاری ۱۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۲ به نمایش درآمد و به طور مشترک نخل طلا را (به همراه فیلم ترکی Yol) دریافت کرد، در حالی که Lemmon برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. در پنجاه و پنجمین دوره جوایز اسکار چهار نامزدی دریافت کرد. بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (برای Lemmon)، بهترین بازیگر زن (برای Spacek) و برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی. این فیلم جنجال قابل توجهی در شیلی ایجاد کرد و در دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه ممنوع شد، حتی با وجود اینکه نه شیلی و نه پینوشه هرگز با نام ذکر نشده اند (اگرچه شهرهای شیلی وینا دل مار و سانتیاگو هستند).

زیرنویس Missing 1982 - بلو سابتایتل

زیرنویس گمشده ۱۹۸۲ راجر ایبرت به این فیلم سه ستاره داد و نوشت که در حالی که فیلم به دلیل شجاعت در انتقاد از دولت ایالات متحده مورد استناد قرار می گرفت، انتقادها به دلیل کارگردانی آن مبهم بود، اما بهترین صحنه ها جایی بود که شخصیت لمون و اسپیسک توسط سفارت درگیر شد. زیبایی ها” در جستجوی آنها:

در زمانی که Missing نیم ساعت آخر حیاتی خود را آغاز می کند، اتفاق عجیبی رخ داده است. ما به این آمریکایی مرده و همسر و پدرش، تقریباً با وجود فیلم، اهمیت می دهیم. بازی‌های اسپیسک و لمون ما را از نمایش‌های سبک بی‌انضباط فیلم همراه می‌کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.