تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 23:10
21 بازدید
کد خبر : 26870

خرید تضمینی میوه شب عید در دستور کار باشد

خرید تضمینی میوه شب عید در دستور کار باشد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی از هم‌اکنون خرید میوه تنظیم بازار شب عید را در دستور کار قرار دهد، گفت: سازمان جهادکشاورزی حدود ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی را برای تامین نیاز میوه در شب عید سفارش دهد. الله‌کرم نصیری ۱۴ مهرماه در جلسه

خرید تضمینی میوه شب عید در دستور کار باشد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی از هم‌اکنون خرید میوه تنظیم بازار شب عید را در دستور کار قرار دهد، گفت: سازمان جهادکشاورزی حدود ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی را برای تامین نیاز میوه در شب عید سفارش دهد.

الله‌کرم نصیری ۱۴ مهرماه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید ذخیره گندم در انبارهای استان افزایش پیدا کند، اظهار کرد: باتوجه به اتمام زمان برداشت گندم، امکان دارد در شش‌ماهه دوم سال با کمبود مواجه شویم، بنابراین باید از هم‌اکنون بحث خرید گندم و ذخیره‌سازی آن در اولویت قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نیاز ماهانه استان به گندم حدود ۱۰ تن است و باید حداقل گندم در انبارها برای سه ماه ذخیره‌سازی شود، اگر مشکلی در رابطه با واردات و حمل گندم به استان از بنادر وجود دارد، نامه‌نگاری لازم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکل حمل نهاده‌های دامی به چهارمحال و بختیاری، گفت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید ضوابط لازم را بیاندیشد و برای تشویق رانندگان برای حمل نهاده‌ها سیاست تشویقی در نظر گرفته شود.

نصیری با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت بگیرد، توضیح داد: ممکن است وقفه در جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده بحث تامین مرغ موردنیاز را دچار مشکل کند، بنابراین باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا دچار کمبود نشویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سامانه رهتاب برای پیگیری عرضه گوشت مرغ از کشتارگاه تا فروشگاه راه‌اندازی شده است و مقرر شد در این سامانه اطلاعات کشتار مرغ و توزیع ثبت شود، اما این مصوبه اجرایی نشده است، این مصوبه باید تا دوشنبه هفته آینده در استان اجرایی شود.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی از هم‌اکنون خرید میوه تنظیم بازار شب عید را در دستور کار قرار دهد، گفت: سازمان جهادکشاورزی حدود ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی را برای تامین نیاز میوه در شب عید سفارش دهد.

کاهش ۴۵ درصدی کاهش خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

در ادامه جلسه کیقباد قنبری- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در خصوص موجودی کالاهای اساسی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۷۵ تن برنج، ۱۴۱۳ تن شکر سفید، ۱۰ هزار تن شکر خام و ۵۱۶ تن شکر ویژه زنبور داران در انبارها موجود است.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن شکر آماده توزیع در چهارمحال و بختیاری موجود است و تقاضا برای واردات ۱۰ هزار تن دیگر برای حمل به استان وجود دارد.

قنبری با بیان اینکه ۲۱ هزار تن گندم در انبارهای چهارمحال و بختیاری موجود است، عنوان کرد: همچنین ۹۰۰۰ تن گندم در حال حمل به استان است و تا پایان آذرماه مشکلی بابت تامین گندم نداریم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۴۵ درصدی کاهش خرید  تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم به‌صورت تضمینی در استان از کشاورزان خریداری شده است، این کاهش در سراسر کشور نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.