تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 14:44
27 بازدید
کد خبر : 178596

تشکیل کمیته نظارتی در زنجان برای جلوگیری از بازار سیاه مسکن

تشکیل کمیته نظارتی در زنجان برای جلوگیری از بازار سیاه مسکن

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر جلوگیری از ایجاد بازار سیاه مسکن گفت: باید کمیته نظارتی در این خصوص تشکیل شود. فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۸ بهمن‌ماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: یکی از معضلات حوزه مسکن، به وجود دلالان و بازار سیاهی که ایجاد می‌کنند، مربوط می‌شود و با عاملان گرانی مسکن

تشکیل کمیته نظارتی در زنجان برای جلوگیری از بازار سیاه مسکن

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر جلوگیری از ایجاد بازار سیاه مسکن گفت: باید کمیته نظارتی در این خصوص تشکیل شود.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۸ بهمن‌ماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: یکی از معضلات حوزه مسکن، به وجود دلالان و بازار سیاهی که ایجاد می‌کنند، مربوط می‌شود و با عاملان گرانی مسکن به شدت برخورد شده و به کسی اجازه نمی‎‌دهیم بازار سیاه درست کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه مسکن باید با بررسی میدانی و جلوگیری از معضلات حل شود، ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه زیر نظر معاون عمرانی استانداری باید برای رفع نقاط ضعف بخش مسکن اقدام کنند؛ چراکه تامین سرپناه یکی از نیازهای اساسی مردم است. همچنین شورای مسکن باید مشکلات تعاونی‌های مسکن را نیز پیگیری کند.

استاندار زنجان به اجرای هرچه بهتر پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تاکید کرد و گفت: باید کمیته‌ کارشناسی با حضور مشترک دستگاه‌ها در حوزه عمرانی و بنیاد مسکن استان تشکیل شود و با تهیه فرمتی، طی مدت یک هفته از پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و دیگر پروژه‌ها بازدید کنند و نتیجه گزارش‌ها نیز در مدت کوتاهی ارائه شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید کمیته نظارتی در خصوص معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و بروز فساد تشکیل شود. هدف از اجرای پروژه‌های مختلف مسکن، خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط است و از طرفی حمایت بانک‌های عامل نیز می‌تواند در ترسیم برنامه‌های تعیین شده اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی همچون دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین و طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار دارد که باید برای ایجاد رفاه عمومی در اجرای آن‌ها تسریع کرد، یادآور شد: البته دهه‌فجر امسال شاهد افتتاح کارخانه‌های مهمی در استان توسط رئیس‌جمهور بودیم که در گسترش رونق اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی افزود: از بین واحدهای افتتاحی سه مورد آن در مدت دو سال اخیر آغاز شد و به بهره‌برداری رسید و ۲ واحد دیگر از سال ۹۲ شروع شده بود که تا سال ۹۷، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۷۰ درصد کار از سال ۹۷ تا ۹۹ انجام گرفت.

حقیقی، مشارکت بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در زمینه تسهیلات اعطایی بانک‌ها از ۸۰۹۴ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و نشان می‌دهد همه بخش‌ها تلاش خود را برای رونق اقتصادی در سال جهش تولید به‌ کار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در میدان عمل باشند و از نزدیک موانع و چالش‌ها را بررسی کنند، عنوان کرد: عملکرد خوب استان در ستاد تسهیلات رفع و موانع تولید استان به حل مشکلات واحدهای تولیدی استان کمک بسیاری کرده و ۷۶ درصد جلسات آن طی دو سال گذشته برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.