تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 20:59
26 بازدید
کد خبر : 80498

ترغیب اسلام از جلوه‌های زیبای گردشگری است

ترغیب اسلام از جلوه‌های زیبای گردشگری است

ایسنا/یزد نائب رییس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد یکی از جلوه‌های گردشگری را شامل ترغیب اسلام و فرهنگ تشیع برای زیارت بزرگان و قبور شهدا و علما و خصوصاً بزرگان دین و معصومان(ع) دانست. آیت الله «سیدمحمد کاظم مدرسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که گردشگری در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید

ترغیب اسلام از جلوه‌های زیبای گردشگری است

ایسنا/یزد نائب رییس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد یکی از جلوه‌های گردشگری را شامل ترغیب اسلام و فرهنگ تشیع برای زیارت بزرگان و قبور شهدا و علما و خصوصاً بزرگان دین و معصومان(ع) دانست.

آیت الله «سیدمحمد کاظم مدرسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که گردشگری در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های گردشگری شامل ترغیب اسلام و فرهنگ تشیع برای زیارت بزرگان و قبور شهدا و علما و خصوصاً بزرگان دین و معصومان(ع)، است.

وی با بیان این که در عادات و فرهنگ و اصول تشیع، زیارت از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: در این باره، زیارت همراه با سفر اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که در دل آن گردشگری و جهانگردی و سیر و گذر برای رسیدن به هدف هم وجود دارد.

این مسئول با بیان این که گردشگری و سیر و سفر از دیدگاه اسلام باید دارای هدف روشنی باشد، تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما سیر و سفر بدون هدف معنا ندارد و آیات و روایات هم به آن تاکید دارند البته هدف باید والا و تعالی باشد، نه اینکه گذراندن عمر بدون بهره‌مندی از آن باشد.

وی یکی از جلوه‌های هدفمند بودن سفر را زیارت حضرات و معصومان(ع) دانست و گفت: آثار و برکات فراوانی در سفر زیارتی مانند آخرت، شفاعت و به بهشت رفتن وجود دارد و آثاری دنیوی مانند بهره‌مندی از فضای معنوی، گسترش توحید و ولایت جزو برکات دنیوی است.

مدرسی با بیان این که افراد حاضر در فضاهای معنوی مانند مساجد سنتی و میراثی باید به معنویت توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: ارتباط ملت‌ها در کنار هم و جمع شدن گرداگرد یک شمع و ارتباط باهم از دیگر فواید این مسئله است.

نائب رییس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد از دیگر اهداف سفر و گردشگری با هدف زیارت، سیر در اقطار زمین و حرکت کردن با قصد زیارت معنویت پراکندن و آشنا شدن با سایر موارد دانست و گفت:  آشنایی با سیره امام معصوم و امام شناسی، تجلیل از شایستگان و تعظیم شعائر دینی و به غضب درآوردن دشمنان در عین عطوفت به جوامع و یگانگی ملت‌ها جزو دیگر فواید گردشگری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.