تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 11:31
152 بازدید
کد خبر : 208080

به‌روزرسانی الگوریتم طرح‌بندی صفحه Google

به‌روزرسانی الگوریتم طرح‌بندی صفحه Google

  به‌روزرسانی الگوریتم طرح‌بندی صفحه (تبلیغات در بالای صفحه) تغییری در الگوریتم رتبه‌بندی Google است که در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ در سراسر جهان عرضه شد.   این تغییر الگوریتم تنها ۱% از تمام درخواست‌های جستجو در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد و برای افزایش بیشتر کیفیت نتایج جستجو پیاده‌سازی شد.   در این

 

به‌روزرسانی الگوریتم طرح‌بندی صفحه (تبلیغات در بالای صفحه) تغییری در الگوریتم رتبه‌بندی Google است که در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ در سراسر جهان عرضه شد.

 

این تغییر الگوریتم تنها ۱% از تمام درخواست‌های جستجو در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد و برای افزایش بیشتر کیفیت نتایج جستجو پیاده‌سازی شد.

 

در این به روز رسانی، گوگل اکنون به تعادل بین محتوا و تبلیغات در ناحیه مستقیم قابل مشاهده (بالای چین) یک وب سایت توجه کرده است. اگر تعادل به نفع تبلیغات باشد، وب سایت ممکن است مجازات شود.

 

(“Above the Fold” اصطلاحی است که معمولاً در صنعت چاپ استفاده می شود و منطقه ای را که می توانید روی صفحه ببینید، بدون نیاز به اسکرول کردن به پایین توصیف می کند.)

 

این به روز رسانی به شدت بر تجربه کاربر در یک وب سایت تمرکز می کند و بنابراین وزن بیشتری را به عنوان یک عامل رتبه بندی حفظ می کند.

 

بنابراین سایت هایی که محتوای «بالاتر» زیادی ندارند می توانند تحت تأثیر این تغییر قرار گیرند. اگر روی یک وب‌سایت کلیک کنید و بخشی از وب‌سایتی که ابتدا می‌بینید محتوای قابل مشاهده زیادی در بالا نداشته باشد یا بخش بزرگی از صفحه اولیه صفحه اصلی سایت را به تبلیغات اختصاص دهید، این خیلی خوب نیست. تجربه ی کاربر. چنین سایت هایی ممکن است در آینده رتبه بالایی نداشته باشند.

– مت کاتز، مهندس برجسته

 

به روز رسانی الگوریتم طرح بندی صفحه چگونه بر وب سایت ها تأثیر می گذارد؟

اگر وب سایتی در نتایج جستجو به شدت از بین رفت، در هفته های پس از تغییر الگوریتم، ممکن است مجازات شده باشد. شاخص دیگر می تواند این باشد که وب سایت دارای چندین بلوک تبلیغاتی تکرار شونده در هر صفحه باشد.

 

آیا باید نمایش تبلیغات را به طور کامل کنار بگذارید؟

نه. این روزها تقریباً هر وب سایتی در صفحات خود تبلیغات دارد. بیشتر آنها به صورت برجسته در صفحه نمایش داده می شوند تا درآمد کافی ایجاد کنند. این کاملاً قانونی است و خواهد ماند.

 

این تغییر الگوریتمی بر سایت‌هایی که تبلیغات را در بالای صفحه قرار می‌دهند تا حد معمولی تأثیر نمی‌گذارد، اما سایت‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که برای بارگذاری بیش از حد بالای صفحه با آگهی‌ها بسیار فراتر می‌روند یا یافتن نسخه اصلی واقعی را دشوار می‌کنند. محتوای موجود در صفحه

– مت کاتز، مهندس برجسته

کدام تعادل محتوا و تبلیغات مضر است؟

گوگل اعداد دقیقی را ارائه نمی دهد. به همین دلیل برای اپراتورهای وب سایت مهم است که علاوه بر تبلیغات، محتوای واقعی خود را قابل مشاهده و شناسایی کنند. و مهمتر از همه، این کار را “در بالای صفحه” انجام دهید.

 

بعد از اینکه صفحه من توسط الگوریتم صفحه بندی مجازات شد، چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر مطمئن هستید که صفحه به دلیل به روز رسانی صفحه بندی جریمه دریافت کرده است، باید طرح بندی صفحه را متناسب با آن بهبود دهید.

 

گوگل صراحتاً اعلام می‌کند که یک تغییر طرح‌بندی توسط خزنده آن‌ها مشاهده می‌شود و در نظر گرفته می‌شود – به شرطی که صفحات کافی این تغییر را نشان دهند.

 

اگر تصمیم دارید طرح‌بندی صفحه‌تان را به‌روزرسانی کنید، الگوریتم صفحه‌آرایی به‌طور خودکار تغییرات را منعکس می‌کند، زیرا صفحات کافی از سایت شما را برای ارزیابی تغییرات دوباره خزیده و پردازش می‌کنیم.

– مت کاتز، مهندس برجسته

این بدان معنی است که شما باید طرح بندی کل وب سایت را تغییر دهید و نه فقط صفحه فرود. گوگل همچنین بیان می کند که تأثیر چنین تغییری ممکن است چند هفته طول بکشد تا قابل توجه شود.

 

مدت زمانی که طول می کشد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تعداد صفحات سایت شما و میزان کارآمدی Googlebot می تواند محتوا را بخزد. در یک وب‌سایت معمولی، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا Googlebot صفحات را به اندازه کافی بخزد و پردازش کند تا تغییرات طرح‌بندی را در سایت منعکس کند.

 

مت کاتز، مهندس گوگل 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.