تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:57
18 بازدید
کد خبر : 183209

بهره‌مندی ۸۳ درصدی دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی خدابنده از کلاس‌های حضوری

بهره‌مندی ۸۳ درصدی دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی خدابنده از کلاس‌های حضوری

ایسنا/زنجان رئیس آموزش و پرورش خدابنده گفت: ۸۳ درصد دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی این شهرستان از کلاس‌های حضوری بهره‌ می‌برند. قاسم‌علی افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن شهرستان خدابنده در وضعیت آبی کرونایی، اظهار کرد: در صورتی‌که شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی باشد، آموزش به‌صورت مجازی در شاد و استفاده

بهره‌مندی ۸۳ درصدی دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی خدابنده از کلاس‌های حضوری

ایسنا/زنجان رئیس آموزش و پرورش خدابنده گفت: ۸۳ درصد دانش‌آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی این شهرستان از کلاس‌های حضوری بهره‌ می‌برند.

قاسم‌علی افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن شهرستان خدابنده در وضعیت آبی کرونایی، اظهار کرد: در صورتی‌که شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی باشد، آموزش به‌صورت مجازی در شاد و استفاده از ظرفیت رسانی ملی انجام می‌شود. در وضعیت زرد ۵۰ درصد و در وضعیت آبی ۸۵ درصد کل دانش‌آموزان در مقاطع مختلف از تحصیل حضوری بهره‌ می‌برند.

وی با اشاره به ۹ روستای فاقد اینترنت در این شهرستان، تصریح کرد:  روستاهای حسین‌آباد، مادآباد، کوسج‌آباد، پرچین، دوتپه‌علیا، چپقلو، قانلو به اینترنت ۳G  دسترسی دارند؛ هرچند در این مناطق گاهی با نوسانات اینترنت روبه رو هستنیم و این این در حالی است که در روستا گل‌مکان به دلیل ضعیف بودن سرعت اینترنت و نیز برای راحتی دانش‌آموزان به فضای مجازی و شبکه شاد، اینترنت این روستا از روستای آهارمشکین این شهرستان که به اینترنت پرسرعت متصل است، تقویت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه روستای دوغانلو فاقد اینترنت است و این مشکل در دست پی‌گیری است، عنوان کرد: مناطقی که کاملا در وضعیت کرونای آبی قرار دارند و سلامتی دانش‌آموزان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند، از کلاس‌های حضوری بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که در مجموع اول و دوم ابتدایی ۸۳ درصد، متوسطه اول ۷۴ درصد و هنرستان‌ها ۵۵ درصد به‌صورت حضوری مشغول تحصیل هستند.

افشاری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان از کلاس‌های حضوری بهره‌مند می‌برند، خاطرنشان کرد: از اول شیوع کرونا تا به امروز، آموزش و پرورش شهرستان خدابنده تعداد ۱۹۰ گوشی هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند فراهم کرده است؛ بر این اساس ۹۰ مورد وام ۳ میلیون تومانی با بازپرداخت کم‌بهره به خانواده‌های نیازمند جهت تهیه لوازم مورد نیاز برای فرزندان خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.