تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 10:14
24 بازدید
کد خبر : 158123

بنگاه های اقتصادی بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

بنگاه های اقتصادی بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۷ بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند. به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ کریم یاوری در کارگاه آموزشی

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۷ بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ کریم یاوری در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان در چابهار با بیان اینکه این رویه نیز امسال برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط ادامه می یابد افزود: در سال جاری همچنین بنگاه هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد اجراء و به آنان تسهیلات پرداخت می شود .

وی به تثبیت سیصد و پنجاه هزار نفر شغل در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: حمایت موثر از هزار و ۸۴۱ بنگاه در راستای صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها موجب تثبیت این میزان شغل در سراسر کشور شده است .

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه از امسال برخی جلسات ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان های کشور برگزار می شود افزود: سامانه این ستاد نیز برای تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده ها و نظارت ستاد بر روند اقدامات توسط دستگاه ها حداکثر تا خرداد ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد .

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری است خاطرنشان کرد: در سال ۹۷،  حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده اند .

یاوری با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز این سازمان و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کند تصریح کرد: سال گذشته ۲۸ هزار مقرری بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شده اند .

وی گفت: کارآفرینان و کارفرمایان می بایست در تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام کنند.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.