تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 14:51
22 بازدید
کد خبر : 19915

برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع‌دستی در گلستان

برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع‌دستی در گلستان

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی ۱۲ نمایشگاه موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندر گز، بندر ترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه برپا شد. مریم حاجی‌ ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه تولیدات ۲۰۵ هنرمند صنایع‌دستی در این نمایشگاه ها، اظهار کرد: نمد، زیورآلات سنتی، نواربافی، سوزن‌دوزی،

برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع‌دستی در گلستان

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی ۱۲ نمایشگاه موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندر گز، بندر ترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه برپا شد.

مریم حاجی‌ ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه تولیدات ۲۰۵ هنرمند صنایع‌دستی در این نمایشگاه ها، اظهار کرد: نمد، زیورآلات سنتی، نواربافی، سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، گلیم، قلم‌زنی، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سفال، مینای فلز، لباس محلی اقوام، حصیربافی و کاشی معرق ازجمله رشته‌هایی بود که در این نمایشگاه‌ها عرضه شد.

وی در ادامه از افتتاح دو خانه صنایع‌دستی در این هفته خبر داد و افزود: این کار با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تأمین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات انجام شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان ادامه داد: خانه صنایع‌دستی مینای سفال شهرستان آزادشهر با اعتبار ۳ میلیارد ریال و ۵۰ اشتغال و خانه صنایع‌دستی گمیشان بااعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۵ نفر اشتغال به بهره‌برداری رسید.

حاجی ابراهیمی یادآور شد: شرکت تعاونی چند منظوره ابریشم خزر هیرکان با حجم‌ سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این هفته آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به این‌که شرکت تعاونی ابریشم خزر هیرکان زمینه اشتغال ۴ نفر را به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۰ نفر را به‌صورت غیرمستقیم فراهم کرده است، گفت: این شرکت تعاونی تحت نظارت ادارات میراث‌فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای بندر گز در راستای آموزش و توانمندسازی افراد در رشته‌های تابلو فرش، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی ترکمن و… فعالیت دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان از برگزاری ۴ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی به‌صورت حضوری و مجازی در طول هفته گردشگری خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های گالیکش، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس و با موضوعات بازاریابی و کسب‌وکار، ارتباط مؤثر در کسب‌وکار، طراحی محصول برگزار شد.

حاجی ابراهیمی تصریح کرد: به‌ منظور پاسداشت روز جهانی و هفته ملی گردشگری و ترویج تولیدات صنایع‌دستی، تعدادی از فروشگاه‌های فعال صنایع‌دستی استان، اقدام به عرضه صنایع‌دستی با تخفیف ویژه کرده‌اند. این تخفیف ویژه به‌مناسبت روز جهانی گردشگری و به‌مدت یک هفته تا ۱۳ مهرماه در فروشگاه‌های صنایع‌دستی در ۱۴ شهرستان به علاقه‌مندان ارائه شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.