تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 21:48
75 بازدید
کد خبر : 198769

بررسی مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲)

بررسی مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲)

به گزارش خبر اول و به نقل از techradar مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) دنباله‌ای از بهترین لپ‌تاپ اپل است که تا به حال ساخته است، و اگرچه نزدیک است، اما کاملاً از مدل قبلی پیشی نمی‌گیرد. طراحی فوق‌العاده، صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر باتری فوق‌العاده طولانی و همچنین قیمت بسیار بالاتری دارد. آن را

به گزارش خبر اول و به نقل از techradar مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) دنباله‌ای از بهترین لپ‌تاپ اپل است که تا به حال ساخته است، و اگرچه نزدیک است، اما کاملاً از مدل قبلی پیشی نمی‌گیرد. طراحی فوق‌العاده، صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر باتری فوق‌العاده طولانی و همچنین قیمت بسیار بالاتری دارد. آن را بیشتر به عنوان جایگزینی برای مک بوک پرو ۱۳ اینچی در نظر بگیرید، و شروع به حس بسیار بیشتری می کند.

هنگام نوشتن این بررسی مک‌بوک ایر (M2، ۲۰۲۲)، فکری به ذهنم خطور کرد: اگر اپل در اصل برنامه‌ریزی کرده بود این مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بازطراحی‌شده با تراشه M2 باشد، چه؟

این به نوعی منطقی است، زیرا مک بوک ایر جدید دارای صفحه نمایش بزرگتر، بلندگوهای بهتر و وب کم ۱۰۸۰p در مقایسه با مک بوک پرو ۱۳ اینچی (M2، ۲۰۲۲) است که ما واقعا داریم.

تراشه M2 در هر دو لپ‌تاپ عملکرد بسیار مشابهی را ارائه می‌کند و برخلاف آنچه بسیاری از مردم به آن امیدوار بودند، مک‌بوک ایر جدید در طیف رنگ‌های پاستلی مانند iMac 24 اینچی عرضه نمی‌شود، اما در عوض دارای مقدار محدودی از رنگ‌های حرفه‌ای است. -به دنبال رنگ

در نهایت، مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) با برچسب قیمت جدید و بسیار بالاتر ۱۱۹۹ دلار (۱۲۴۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا) عرضه می شود، که قیمتی است که ما با مک بوک پرو انتظار داریم، به جای مک بوک سطح پایه. هوا.

داشتن یک مک بوک پرو بازطراحی شده، در کنار یک مک بوک ایر با همان طراحی قدیمی (اما تراشه جدید M2 و قیمت ارزان تر)، بسیار منطقی بود – اما اپل برعکس عمل کرد.

بنابراین، ما یک مک بوک ایر بازطراحی شده داریم که اکنون گران تر است و یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی با همان طراحی قدیمی. نمی توانم فکر نکنم این فرصت کمی از دست رفته بود.

به این دلیل که مک بوک ایر اپل (M2، ۲۰۲۲) کفش های بزرگی برای پر کردن دارد. سلف آن، MacBook Air (M1، ۲۰۲۰)، انتخاب ما به عنوان بهترین لپ‌تاپ از زمان عرضه آن در دو سال پیش بوده است.

آیا MacBook Air (M2، ۲۰۲۲) در نهایت نسل قبلی خود را از بالا می اندازد؟ چیزهای زیادی برای آن وجود دارد، از جمله طراحی چشم نوازی که اندازه صفحه نمایش را افزایش می‌دهد و در عین حال کل لپ‌تاپ را کوچک‌تر و سبک‌تر می‌کند، در حالی که وضوح وب‌کم را به ۱۰۸۰p افزایش می‌دهد، و همچنین برخی موارد خوب.

ظاهر جدید به دنبال اختراع مجدد بسیاری از دیگر محصولات نمادین اپل از جمله iMac 24 اینچی و MacBook Pro 16 اینچی است. در واقع، تنها مک‌بوکی که اکنون طراحی مجددی ندارد، مک‌بوک پرو جدید ۱۳ اینچی (M2، ۲۰۲۲) است، همانطور که قبلاً ذکر شد، که با وجود داشتن همان تراشه جدید M2، ظاهر قدیمی خود را حفظ می‌کند و بنابراین کمی احساس می‌کند. یک فکر بعدی

اما مک بوک ایر جدید (M2، ۲۰۲۲) چنین نیست. همراه با ظاهری جدید، تراشه M2 فوق الذکر را نیز دریافت می کند. این در ادامه M1 قابل توجه موجود در مک بوک ایر قبلی است. پس از کنار گذاشتن اینتل، اپل اکنون پردازنده و گرافیک خود را برای تامین انرژی مک‌بوک‌ها و مک‌بوک‌های خود ایجاد می‌کند، و نتایج با عملکرد عالی و عمر باتری پیشرو در صنعت، در حال حاضر تماشایی بوده است.

همانطور که در مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید دیدیم، تراشه M2 با عملکرد بهتر و بار دیگر عمر باتری طولانی، این کار را ادامه می دهد. خبر خوب برای مک بوک ایر این است که تراشه M2 مشابه مک بوک پرو ۱۳ اینچی گران تر را دریافت می کند که به آن اجازه می دهد عملکرد تقریباً یکسانی را ارائه دهد.

طراحی جدید (که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر از MacBook Pro 13 اینچی ارائه می‌دهد) و برچسب قیمت پایین‌تر، و یک مورد قوی برای MacBook Air (M2, 2022) وجود دارد که MacBook Pro 13 اینچی را منسوخ می‌کند. .

با این حال، این همه خبر خوبی نیست، زیرا مک بوک ایر جدید با قیمت بالاتری عرضه می شود. با شروع از ۱۱۹۹ دلار (۱۲۴۹ پوند)، این افزایش بزرگی نسبت به MacBook Air (M1، ۲۰۲۰) است که با قیمت ۹۹۹ دلار / ۹۹۹ پوند به بازار عرضه شد. متأسفانه این بدان معناست که فاقد ارزش خالص برای پولی است که M1 MacBook Air ارائه می‌کرد. به نظر می‌رسد اپل از این موضوع آگاه است، زیرا برخلاف مدل‌های دیگر که پس از عرضه نسخه جدید تولیدشان متوقف می‌شود، اپل به فروش مک‌بوک ایر قدیمی‌تر ادامه می‌دهد و آن را برای افرادی که خواهان مک‌بوک مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند، بازاریابی می‌کند.

این بدان معنی است که مک بوک ایر جدید به اندازه مدل قدیمی تر توصیه آسانی نیست، زیرا تقریباً برای هر کسی قیمت بالایی دارد.

بنابراین، اگرچه ما به هر کسی که قصد خرید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی را دارد توصیه می‌کنیم که واقعاً مک‌بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) را تهیه کند، نمی‌توانیم آن را به همه توصیه کنیم، کاری که با مک‌بوک ایر قبلی انجام دادیم. . این کمی شرم آور است.

مک بوک ایر جدید در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2022 اپل معرفی شد. در حالی که MacBook Pro 13 اینچی (M2، ۲۰۲۲) اولین Mac مجهز به M2 بود که عرضه شد، ما باید تا جولای منتظر بمانیم تا تاریخ عرضه کاملی برای MacBook Air جدید بدست آوریم، احتمالاً به دلیل عدم اطمینان اپل در مورد قطعه و در دسترس بودن مواد مک بوک ایر جدید (M2، ۲۰۲۲) در نهایت در تاریخ ۸ ژوئیه برای سفارش به فروش رسید و تحویل آن از ۱۵ جولای آغاز شد.

با این حال، ما انتظار داریم که این یک محصول بسیار محبوب باشد، و با توجه به مشکلات موجود در انبار، ممکن است تاریخ‌های تحویل به تعویق بیفتد، هرچند امیدواریم که خیلی زیاد نباشد.
این مک بوک ایر از ۱۱۹۹ دلار (۱۲۴۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا) شروع می شود. Air مبتنی بر M1 همچنان با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود، اگرچه کاربران آموزش می توانند با کمی کمتر از ۸۹۹ دلار یکی را خریداری کنند.

این جهش در قیمت قابل درک است، اما به این معنی است که نسبت به مک بوک ایر قدیمی ارزش کمتری دارد، که مایه شرمساری است، زیرا یکی از بهترین چیزهای مک بوک ایر ۲۰۲۰ قیمت پایین و عملکرد عالی آن بود.

مدل پایه مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) با پردازنده ۸ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای، ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD عرضه می شود.

در همین حال، M2 MacBook Pro 13 اینچی جدید از ۱۲۹۹ دلار / ۱۲۹۹ پوند / ۱۹۹۹ دلار استرالیا شروع می شود که اپل را در موقعیت عجیبی قرار می دهد، زیرا اکنون به این معنی است که قیمت مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی آنقدرها متفاوت نیستند.

در حالی که هر دو مدل پایه با تراشه جدید M2 عرضه می شوند، ارزان ترین مک بوک ایر با پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای عرضه می شود، در حالی که مدل پایه مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای عرضه می شود که به معنای مک بوک گران تر است. وقتی صحبت از عملکرد گرافیکی به میان می آید، برتری دارد، اما MacBook Air چندان دور نیست، همانطور که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

یکی از اساسی‌ترین تغییرات طراحی که دیده‌ایم اپل در یک محصول نمادین انجام داده است، مک‌بوک ایر جدید را تقویت کرده است، و اگرچه ممکن است برای از دست دادن گوه نمادین ایر عزاداری کنید، اما بسیار مدرن‌تر و زیباتر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد.

همانطور که از نام آن پیداست، مک بوک ایر باریک ترین و سبک ترین مک بوکی است که اپل تولید می کند، و با مدل جدید مک بوک ایر ۲۰۲۲، اپل پیشرفت های بیشتری انجام داده است، اندازه و وزن کلی طراحی unibody را کاهش داده و در واقع اندازه صفحه نمایش را افزایش داده است.

مهندسان این شرکت تا حدی با کاهش ۳۰ درصدی حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در بالا و پایین، در حالی که در کناره‌ها ۲۰ درصد نازک‌تر است، این امر را تا حدی مدیریت کرده‌اند. حاشیه‌های درشت صفحه‌های مک‌بوک ایر قبلی نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسند، به خصوص در مقایسه با رقبای ویندوزی پیشرفته مانند Dell XPS 13، بنابراین حاشیه‌های نازک در مدل جدید این مک‌بوک ایر را بسیار امروزی‌تر نشان می‌دهد.

وب‌کم مک‌بوک ایر تا ۱۰۸۰p ارتقا یافته است، تا با آنچه در مک‌بوک پروهای اواخر سال ۲۰۲۱ یافت می‌شود، مطابقت داشته باشد، و این افزایش وضوح (در کنار بهبود تصویر و مدیریت در نور کم با تراشه جدید M2)، برای هر کسی که به آن اعتماد دارد، خوش آمد خواهد بود. در کنفرانس ویدیویی یا برقراری تماس ویدیویی با دوستان و خانواده. و در این عصر کار هیبریدی، اکثر ما این هستیم.

این خبر که ترکیب وب‌کم بزرگتر و حاشیه‌های نازک‌تر به این معنی است که یک «بریدگی» قابل مشاهده است که وب‌کم را احاطه کرده و در نوار منو فرو می‌رود، استقبال کمتری خواهد شد. این همان بریدگی است که در مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی (۲۰۲۱) و مک بوک پرو ۱۶ اینچی (۲۰۲۱) یافت می‌شود، و زمانی که با آن مک‌بوک‌ها عرضه شد، نشان داد که تفرقه‌انگیز است.

ما اهمیتی برای بریدگی آن سیستم‌های دیگر نداشتیم، زیرا اپل صفحه نمایش را به سمت بالا گسترش داد، در واقع به شما املاک بیشتری از صفحه نمایش داد، که ارزش معامله را داشت.

این موضوع در مورد مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) نیز صادق است که با صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی در مقایسه با ۱۳.۳ اینچی مدل قبلی عرضه می شود. رزولوشن نیز از ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ به ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ افزایش یافته است. این بدان معناست که صفحه نمایش بزرگتر وضوح را از دست نمی دهد، و یک بار دیگر فکر می کنیم که معاوضه با بریدگی برای یک صفحه نمایش بزرگتر راه درستی است، و شما به سختی متوجه وجود آن خواهید شد، در حالی که همچنان از صفحه نمایش اضافی بهره می برید. فضا و وب کم بهتر

صفحه نمایش جدید Liquid Retina نیز ۱۰۰ نیت روشن تر است، بنابراین اکنون ۵۰۰ نیت است و همچنین اکنون از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می کند. با این حال، هیچ پشتیبانی ProMotion وجود ندارد. با وجود این، به این معنی است که ما وضعیت قابل توجهی داریم که در آن MacBook Air ارزان‌تر (M2، ۲۰۲۲) با صفحه نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر در مقایسه با MacBook Pro جدید ۱۳ اینچی عرضه می‌شود. برای افرادی که به کیفیت بصری متکی هستند، به ویژه عکاسان، MacBook Air (M2، ۲۰۲۲) خرید بسیار بهتری به نظر می رسد.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ طراحی، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این است که مک بوک ایر دیگر یک شکل “گوه ای” با جلو نازک تر و پشت ضخیم تر نیست. درعوض، یکنواخت است و تقریباً با هر طرح قابل حمل دیگری که اکنون اپل تولید می کند، هماهنگ می شود. همچنین از مشکل ناخوشایند که در آن مک بوک ایر قبلی در واقع کمی ضخیم تر از مک بوک پرو در یک طرف بود جلوگیری می کند. در حال حاضر، شکی وجود ندارد که این باریک ترین مک بوکی است که می توانید بخرید.

رنگ های جدید هم هست افرادی که امیدوار به رنگ‌های پر جنب و جوش و پاستل مانند iMac 24 اینچی هستند، از رنگ‌های نسبتاً کم رنگ خاکستری فضایی، نقره‌ای، نور ستاره و آبی نیمه‌شب ناامید خواهند شد. با این حال، آنها در ظاهر بسیار خوب به نظر می رسند. ما همه آنها را در رویداد WWDC اپل دیدیم، و مورد علاقه ما تا حد زیادی Midnight Blue بود، که رنگ واحد نقدی است که اپل برای ما ارسال کرده است، و به همان اندازه که ما به یاد داریم زیبا به نظر می رسد. هر رنگ با کابل های برق منطبق ارائه می شود – یک لمس فوق العاده اپل.

خارج از رنگ‌های مختلف موجود، این لپ‌تاپ دارای شارژ MagSafe (بله، بازگشته است) و همچنین دو پورت Thunderbolt و حتی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است که برای افرادی که از هدفون‌ها و هدست‌های غیر بلوتوث استفاده می‌کنند خوشایند خواهد بود. مک بوک ایر (M2) نیز همانطور که انتظار داشتیم باریک و سبک است: فقط ۱۱ میلی متر ضخامت و وزن ۲.۷ پوند.

مدل پایه استاندارد مک‌بوک ایر با یک شارژر ۳۰ واتی عرضه می‌شود، اما می‌توانید آن را با قیمت ۵۹ دلار به یک آداپتور ۶۷ واتی ارتقا دهید، که می‌تواند تنها در ۲۰ دقیقه به ۸۰ درصد ظرفیت باتری برسد و با دو پورت نیز ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید آیفون، آی‌پد یا سایر دستگاه‌های خود را به طور همزمان شارژ کنید، اگرچه این امر کمی بر زمان شارژ تأثیر می‌گذارد، زیرا ۶۷ وات بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود.

به طور کلی، طراحی مجدد، از نظر ما، یک پیروزی است. این باعث می شود مک بوک ایر احساس مدرن تر کند، اندازه و کیفیت صفحه نمایش را افزایش داده و آن را نازک تر و سبک تر می کند. این تقریباً هر چیزی است که شما از یک بازسازی بصری می خواهید، و در حالی که هرکسی که امیدوار به سایه های رنگارنگ، پر جنب و جوش و پاستلی است ناامید خواهد شد، رنگ های جدید با این حال شیک و جذاب هستند.

مک بوک ایر جدید (M2، ۲۰۲۲) با سیستم M2 روی تراشه (SoC)، نسل دوم تراشه ۵ نانومتری اپل عرضه می شود که این شرکت ادعا می کند پردازنده ۱۸ درصد سریعتر، پردازنده گرافیکی ۳۵ درصد سریعتر (اکنون ۱۰ هسته) ارائه می کند. و یک موتور عصبی ۴۰ درصد سریعتر از مدل قبلی خود. شایان ذکر است که سیستم پایه مک بوک ایر با یک پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای عرضه می شود، اما می توانید آن را به یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای ارتقا دهید.

در همین حال، مدل پایه ۱۳ اینچی مک بوک پرو با تراشه M2 و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای به صورت استاندارد عرضه می شود.

در زمان ما با مک بوک ایر، لپ تاپ عملکرد فوق العاده خوبی داشت. MacOS Monterey از پیش نصب شده به سرعت بوت می شود و به خوبی اجرا می شود، در حالی که در صفحه جدید فوق العاده به نظر می رسد. طبق معمول، ما از MacBook Air (M2، ۲۰۲۲) برای استفاده روزمره استفاده کردیم.

مرور وب در سافاری و کروم سریع و پاسخگو بود، حتی با چندین برگه باز (مدلی که ما در آزمایش داریم با ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه ارائه می شود که مطمئناً در اینجا کمک می کند) و تایپ اسناد روی صفحه کلید کمی بازطراحی شده (که به دلیل طراحی مجدد کمی باریک تر است، اما همان سوئیچ های صفحه کلید جادویی را حفظ می کند) خوب و راحت است.

از زمان راه‌اندازی تراشه M1 و تعداد روزافزون برنامه‌ها، برنامه‌های سازگار با M1 منتشر شده‌اند که با M2 نیز کار می‌کنند، و این بدان معناست که برنامه‌های مورد علاقه شما باید عالی اجرا شوند و از قابلیت‌های M2 استفاده کنند. نه فقط برنامه‌های اپل، بلکه برنامه‌هایی مانند Adobe و Microsoft دارای نسخه‌های M1 و M2 هستند.

برای کسانی که این کار را نمی کنند، ابزار Rosetta 2 اپل بار دیگر در اینجا کمک می کند و به شما امکان می دهد برنامه های ساخته شده برای مک های مبتنی بر اینتل را تقریباً به گونه ای اجرا کنید که گویی برای M2 طراحی شده اند، با حداقل تأثیر بر عملکرد.

ما همچنین با Garage Band (نرم‌افزار ساخت موسیقی اپل که از قبل نصب شده است) بازی کردیم و فیلم‌های خانگی ۴K را در iMovie ویرایش کردیم، و دوباره، عملکرد بهبود یافته تراشه M2 باعث شد همه چیز به خوبی اجرا شود. ما حتی تا آنجا پیش می رویم که می گوییم هیچ تفاوت محسوسی با M2 MacBook Pro هنگام استفاده از آن برای کارهای مشابه مشاهده نکردیم.

یکی از تفاوت هایی که اپل دوست دارد به آن اشاره کند این است که MacBook Air طراحی بدون فن دارد، در حالی که MacBook Pro 13 اینچی از فن ها برای خنک نگه داشتن اجزای خود استفاده می کند. این باید به این معنی باشد که MacBook Pro 13 اینچی در عملکرد پایدار بهتر است – می‌تواند برای مدت طولانی‌تری بدون گرم شدن بیش از حد به طور کامل کار کند.

 

در عمل، به این معنی است که مک بوک ایر (M2، ۲۰۲۲) نازک و سبک است و همچنین در هنگام استفاده کاملاً بی صدا است. با این حال، ما متوجه شدیم که طرفداران MacBook Pro 13 اینچی به ندرت – اگر هرگز – وارد عمل می‌شوند، که نشان می‌دهد که این مک‌بوک پرو فقط برای بارهای کاری سنگین تفاوت ایجاد می‌کند (به پروژه‌های Logic Pro با صدها آهنگ یا ویرایش ویدیوی ۸K در پریمیر فکر کنید. Pro)، و شما واقعاً MacBook Air – یا MacBook Pro 13 اینچی – را برای چنین خواسته‌هایی نمی‌خرید. بهتر است MacBook Pro قدرتمندتر ۱۴ یا ۱۶ اینچی را تهیه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.