تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 20:42
23 بازدید
کد خبر : 90703

اولین «موبایل ون» قزوین آغاز به کار کرد

اولین «موبایل ون» قزوین آغاز به کار کرد

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: طرح موبایل ون بهزیستی باهدف ارائه خدمت به معتادان متجاهر و کاهش آسیب‌ها با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان قزوین راه‌اندازی شد. علیرضا وارثی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی موبایل ون در استان قزوین گفت: موبایل ون خدمتی نوین از بهزیستی است که طی

 اولین «موبایل ون» قزوین آغاز به کار کرد

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: طرح موبایل ون بهزیستی باهدف ارائه خدمت به معتادان متجاهر و کاهش آسیب‌ها با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان قزوین راه‌اندازی شد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی موبایل ون در استان قزوین گفت: موبایل ون خدمتی نوین از بهزیستی است که طی آن کارشناسان بهزیستی در ون‌های مناسب‌سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند و خدمات کاهش آسیب DIC را به آن‌ها ارائه می‌کنند

وی افزود: مراکز کاهش آسیب DIC به‌منظور کنترل بیماری‌های عفونی و مقاربتی و انتقال ویروس ایدز HIV به معتادان متجاهر خدماتی مانند توزیع سوزن و سرنگ، پد الکلی و همچنین یک وعده‌غذای گرم ارائه می‌کنند، موبایل ون را نیز می‌توان مراکز سیار DIC دانست.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: سازمان یونیسف تعداد پنج دستگاه موبایل ون به بهزیستی کشور اهدا کرده که یک دستگاه آن به بهزیستی استان قزوین تعلق‌گرفته است که امروز با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید، با استفاده از کارشناسان و روان شناسان بهزیستی در این خودرو خدمات مشاوره‌ای، آموزش تزریق سالم و بهداشتی، خدمات آموزشی رویکرد نوین مبارزه با بیماری اچ آی وی، توزیع سوزن و سرنگ بهداشتی یک‌بارمصرف و یک وعده‌غذای گرم به معتادان ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: پاتوق معتادان متجاهر پنهانی شده است و اغلب آن‌ها به مراکز ثابت ما مراجعه نمی‌کنند بنابراین با ون‌های مناسب‌سازی شده به سراغ آن‌ها می‌رویم و خدمات کامل کاهش آسیب DIC را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

وارثی یادآور شد: لازم به ذکر است در حال حاضر ۱۵ تیم سیار، چهار مرکز گذری، چهار مرکز شبانه به معتادان تزریقی و کارتن‌خواب خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.