تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 20:13
17 بازدید
کد خبر : 134043

انجام بیش از ۴۷ هزار تست سریع کرونا در فارس

انجام بیش از ۴۷ هزار تست سریع کرونا در فارس

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ تست سریع کرونا در فارس انجام و منجر به شناسایی بیش از ۳۹۰۰ مورد مثبت شده است. دکتر سید روح الله حسینی جمعه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای

انجام بیش از ۴۷ هزار تست سریع کرونا در فارس

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ تست سریع کرونا در فارس انجام و منجر به شناسایی بیش از ۳۹۰۰ مورد مثبت شده است.

دکتر سید روح الله حسینی جمعه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۴ هزار و ۴۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۷۹ هزار و ۳۱۸ بیمار مثبت قطعی شده است.

حسینی جمع بیماران شناسایی شده در فارس با انجام تست‌های مختلف را ۱۸۳ هزار و ۲۳۵ نفر اعلام و اضافه کرد: شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس طی بیست و چهارساعته گذشته افزایش یافته و به ۶۰۱ نفر رسیده است که در بین آنها ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این پزشک متخصص طب اورژانس علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند و عدد کل قربانیان این بیماری به ۳۳۰۳ نفر رسیده است؛ البته ۱۷۳ هزار و ۷۱۸ بیمار هم بهبود یافته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با این هشدار که مسافرت، حضور در میهمانی و تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه های بهداشتی در روزهای پایانی سال موجب افزایش این بیماری شده و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، از به وجود آمدن بحرانی هولناک، پیشگیری کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.