تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دی 1400 - 17:46
126 بازدید
کد خبر : 174300

انتقال اُمیکرون می‌تواند سویه را مهاجم کند

انتقال اُمیکرون می‌تواند سویه را مهاجم کند

ایسنا/زنجان یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: این احتمال وجود دارد که اُمیکرون در انتقال از بدنی به بدن دیگر حالت تهاجمی پیدا کند. احمدرضا مبین در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر دریافت دُز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: آنتی‌بادی تولید شده پس از تزریق این دُز افزایش می‌یابد. دیده شده واکسن‌هایی مانند سینوفارم

انتقال اُمیکرون می‌تواند سویه را مهاجم کند

ایسنا/زنجان یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: این احتمال وجود دارد که اُمیکرون در انتقال از بدنی به بدن دیگر حالت تهاجمی پیدا کند.

احمدرضا مبین در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر دریافت دُز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: آنتی‌بادی تولید شده پس از تزریق این دُز افزایش می‌یابد. دیده شده واکسن‌هایی مانند سینوفارم که در ایران نیز زیاد تزریق شده، تاثیر زیادی در قبال سویه اُمیکرون ندارد به همین دلیل نیاز به تزریق دُز یادآور وجود دارد.

وی افزود: شهروندان پس از دریافت دو دُز واکسن سینوفارم بهتر است دُز سوم را واکسن آسترازانکا و یا پاستورپلاس دریافت کنند، چرا که این مهم در پیشگیری تاثیر بالایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مبتلایان در استان کم است به‌طوری‌که اورژانس کرونا در زنجان تعطیل شده است، ادامه داد: مراجعه بیماران کرونایی کم است و اغلب آن‌ها نیاز به بستری ندارند و فقط یک بخش ویژه کرونا در شهر زنجان فعال است.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: خوشبختانه تعداد افرادی که در این استان واکسینه شده‌اند بالا است و زنجانی‌ها مشارکت خوبی در این امر داشتند و جزو استان‌های برتر در حوزه واکسیناسیون هستیم.

مشاور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سرایت سویه اُمیکرون چندین برابر سویه دلتا است و کشندگی آن به عوامل زیادی از جمله جنس، نژاد، بیماری‌های زمینه‌ای و … بستگی دارد، یادآور شد: نمی‌توان گفت که درگیری با این نوع کم یا زیاد است. ویروس در هنگام ورود ویژگی‌های خاصی دارد ولی پس از انتقال در بدن‌های مختلف، می‌تواند ویژگی‌های دیگری را نیز از خود نشان دهد که این تغییرات خطرناک بوده و جهش‌ها خطرناک است.

وی با اشاره به تفاوت سویه اُمیکرون با دیگر سویه‌ها، خاطرنشان کرد: امیکرون سرعت انتشار بالایی مانند بیماری‌های بسیار مُسری مانند سرخجه و آبله دارد. در سویه اُمیکرون با وجود رعایت فاصله اجتماعی بالا امکان ابتلا بالا است. این احتمال وجود دارد که اُمیکرون در انتقال از بدنی به بدن دیگر حالت تهاجمی پیدا کند که این مهم، مشکلات و آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.