تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 14:47
20 بازدید
کد خبر : 32073

امضای تفاهم‌نامه سند «حمایت از تمایز رسالت دانشگاه» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امضای تفاهم‌نامه سند «حمایت از تمایز رسالت دانشگاه» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای کلان پروژه مرجعیت علمی، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با عنوان «سند حمایت از تمایز رسالت دانشگاه» میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضاء رسید و در این راستا کتاب سبز مرجعیت علمی دانشگاه چاپ و

امضای تفاهم‌نامه سند «حمایت از تمایز رسالت دانشگاه» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای کلان پروژه مرجعیت علمی، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با عنوان «سند حمایت از تمایز رسالت دانشگاه» میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضاء رسید و در این راستا کتاب سبز مرجعیت علمی دانشگاه چاپ و در سایت مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش درج شد.

دکتر فریبرز ثمینی در خصوص این پروژه اظهار کرد: کلان پروژه مرجعیت علمی با همت اعضای هیات علمی، مسئولان و کارشناسان دانشکده‌ها در کارگروه‌های ویژه مرجعیت علمی در حوزه‌های تمایز رسالت و آینده‌نگاری و ظرفیت‌سازی برای کسب مرجعیت علمی با موفقیت به سرانجام رسید.

وی افزود: امید است با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و شناسایی افق‌های جدید، مرجعیت علمی محدود به حوزه‌های مندرج در کتاب سبز نشده و حوزه‌های تمایز رسالت دانشگاه از آرزوی دست نیافتنی به آرمانی تحقق پذیر تبدیل شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رویکرد اصلی نیل به مرجعیت علمی در نظام سلامت کشور مبتنی بر مرجعیت موسسه‌ای بوده که در این رویکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی تشویق می‌شوند تا با نگاهی راهبردی به اولویت‌های توسعه علمی کشور بر روی مزیت‌های رقابتی خود تمرکز کنند که در این مسیر با همکاری مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و به منظور حمایت از تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها جهت انتخاب حوزه‌های تمرکز و تمایز آکادمیک مجموعه کتاب‌های «مرجعیت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی» منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: کتب قرمز مرجعیت شامل اطلاعات و تحلیل‌های مرتبط به مرجعیت است. در کتب زرد، تصمیمات یا انتخاب حوزه‌های تمایز رسالت آکادمیک دانشـگاه‌ها اضـافه شده است و در کتب سبز عـلاوه بر اطلاعات، تحلیل‌ها و تصمیمات مرتبط به مرجعیت، نقشه راه نیل به مرجعیت نیز به تفکیک دانشگاه‌ها لحاظ شده است.

ثمینی گفت: پیرو امضای این تفاهم‌نامه، جهت تضمین تداوم این حرکت مهم ملی، از سوی معاونت آموزشی وزارت متبوع دکتر علی عمادزاده مدیرمرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه، به عنوان مجری طرح برنامه‌ریزی راهبردی نیل به مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معرفی شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده متولیان حوزه‌های تمایز رسالت از اعتبار تخصیص یافته را تمهید و مدیریت نموده و گزارشات ادواری را به هیات رئیسه دانشگاه اعلام نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: همچنین به منظور ارج نهادن به تلاش‌های تمام عزیزان برای نیل به این آرمان متعالی و تسهیل حصول به مرجعیت علمی در اقدامی پیشرو در سطح ملی، «میز آینده‌پژوهی دانشگاه» در حوزه آموزش تشکیل شده و طرح پژوهشی «رویکرد آینده پژوهانه به مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی» در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه بدین منظور اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.