تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 21:13
9 بازدید
کد خبر : 140999

افتتاح ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان

افتتاح ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۴۸ مرکز مثبت زندگی در استان همدان، صبح امروز ۱۸ اسفندماه، همزمان با سراسر کشور افتتاح شد. مهدی دیناری دوشنبه ۱۸ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۲۰ سال گذشته برنامه‌ای داشتیم تا ارائه بخشی از خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم، در همین راستا مراکز مثبت زندگی

افتتاح ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۴۸ مرکز مثبت زندگی در استان همدان، صبح امروز ۱۸ اسفندماه، همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.

مهدی دیناری دوشنبه ۱۸ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۲۰ سال گذشته برنامه‌ای داشتیم تا ارائه بخشی از خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم، در همین راستا مراکز مثبت زندگی با اهداف افزایش مشارکت مردم، تسهیل دسترسی به خدمات، کاهش ترافیک و عدم مراجعه به ادارات راه‌اندازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ خدمت از خدمات سازمان بهزیستی در این مراکز ارائه می‌شود و ۲۸۸ نفر تاکنون در ۴۸ مرکزی که در استان راه‌اندازی شده حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات در این مراکز به صورت رایگان است، ادامه داد: ۲۰ هزار و ۶۰۰ پرونده در اختیار این مراکز قرار گرفته و در قدم اول از آن‌ها خواستیم بازدیدهایی از محل سکونت افراد داشته باشند که در دو ماه گذشته از منازل حدود ۷۰۰۰ پرونده، بازدید شده‌است.

دیناری مطرح کرد: در هر مرکز مددکارهایی حضور دارند که به صورت مستقیم با مددجو ارتباط دارند و به هر مددکار ۱۵۰ پرونده داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۱۸۰ خدمت ارائه می‌دهد، مطرح کرد: تلاش می‌کنیم تعداد مراکز را بیشتر کنیم تا با برون سپاری خدمات بهتری ارائه دهیم و بتوانیم اشتغال‌زایی هم داشته باشیم.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل بهزیستی استان همدان نیز گفت: فاکتورهای مهم برای جانمایی مراکز مثبت زندگی وجود دارد و امیدواریم با افزایش تعداد مراکز خدمات بهتری ارائه شود.

سیما معصومیان اظهار کرد: تراکم پرونده در مناطق، دسترسی بالا به مرکز گ تسهیل تردد مددجو از معیار جانمایی مراکز مثبت زندگی است.وی ادامه داد: از اهداف تشکیل این مراکز می‌توان به تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، توزیع عادلانه خدمات، ایجاد شفافیت، افزایش رضایتمندی افراد و حذف فرآیندهای موازی اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.