تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 14:35
35 بازدید
کد خبر : 12578

استفاده نکردن ۹۵ درصد مردم مازندران از پل‌های عابر پیاده

استفاده نکردن ۹۵ درصد مردم مازندران از پل‌های عابر پیاده

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از استفاده نکردن ۹۵ درصد مردم مازندران از پل‌های عابر پیاده در این استان خبر داد. نصرالله بیگلری در حاشیه مراسم اهدا کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت سواران قانونمند فریدونکنار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۳۰ درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده در مازندران

استفاده نکردن ۹۵ درصد مردم مازندران از پل‌های عابر پیاده

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از استفاده نکردن ۹۵ درصد مردم مازندران از پل‌های عابر پیاده در این استان خبر داد.

نصرالله بیگلری در حاشیه مراسم اهدا کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت سواران قانونمند فریدونکنار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۳۰ درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده در مازندران غیر استاندارد بوده و افراد بالای ۶۰ سال و بیماران امکان استفاده از آن را ندارند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۹۷ پل عابر پیاده در مازندران وجود دارد که حدود ۹۵ درصد مردم از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند که لازم است این پل‌ها مکانیزه و استاندارد شوند تا مردم از آن استفاده کنند، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی صورت گرفته اهدای کلاه ایمنی رایگان را برای موتورسواران درنظر گرفتیم که تاکنون در ۱۱ شهر مازندران حضور پیدا کرده و این مراسم را اجرا کردیم تا بتوانیم بخشی از تصادفات و آسیب‌دیدگی‌ها را جلوگیری کنیم.
بیگلری با اشاره به اینکه به‌دنبال فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادف در بین موتورسیکلت سواران هستیم چرا که ۲۵ درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است، گفت: در گذشته ماموران انتظامی درصورت مشاهده موتورسواری که بدون کلاه ایمنی درحال تردد بود، اقدام به تعقیب و گریز و توقیف موتورسیکلت می‌کردند اما هم‌اکنون تلاش می‌کنیم در گام نخست با صحبت کردن و فرهنگ‌سازی موتورسوار را به استفاده از کلاه ایمنی دعوت کنیم.
وی از شناسنامه‌دار کردن موتورسواران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اهدای کلاه ایمنی رایگان در مراحل مختلف برای موتورسواران شهرستان‌ها صورت می‌گیرد تا تمامی کسانی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند دارای کلاه ایمنی باشند.
بیگلری دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند را در امر جلوگیری از حوادث بسیار موثر دانست و تاکید کرد: شهرداری‌ها و راهداری‌ها باید در زمینه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند در شهرها و جاده‌ها اقدام جدی انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.