تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:52
20 بازدید
کد خبر : 183740

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟

ایسنا/زنجان فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: در شرایط عادی زندگی ممکن است هر فردی بر اثر جهش ژنتیکی سلول‌ها و تولید مثل غیرمعمول و غیره شود؛ بنابراین همه افراد در معرض ابتلا به بیماری سرطان خون هستند. حسین عمارلو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سرطان خون، اظهار کرد: منشأ همه سلول‌ها و بافت‌های بدن

آیا من هم در معرض ابتلا به سرطان خون هستم؟

ایسنا/زنجان فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: در شرایط عادی زندگی ممکن است هر فردی بر اثر جهش ژنتیکی سلول‌ها و تولید مثل غیرمعمول و غیره شود؛ بنابراین همه افراد در معرض ابتلا به بیماری سرطان خون هستند.

حسین عمارلو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سرطان خون، اظهار کرد: منشأ همه سلول‌ها و بافت‌های بدن از سلول دودمانی اولیه به نام سلول بنیادی یا «استم‌ سل» است، بنابراین امکان دارد در یک شرایط زندگی کاملا عادی سلولی یک دفعه در اثر مسائلی مثل جهش ژنتیکی و غیره سلول‌ها دچار تولیدمثل غیرمعمول و تصاعدی شود که این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ دهد و هیچ تضمینی وجود ندارد برای اینکه بیماری سرطان خون را من مبتلا نمی‌شوم، پس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان بروز سرطان را یک نوع بدشانسی می‌دانند، افزود: در زمان‌های قدیم بیماری‌های مهلکی مانند سرطان را به اشتباه بازتاب گناهان فردی و یا اجتماعی مبتلایان می‌دانستند، اما با گذشت قرن‌ها و علی‌رغم پیشرفت شگرف علم هنوز ابعاد این بیماری همچنان پیچیده و ناشناخته است.

متخصص خون و سرطان با تاکید بر اینکه زندگی سالم مشتمل بر تغذیه و تحرک کافی و سبک درست زندگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی همانند سرطان خون ضروری است، تصریح کرد: گفتنی است برای تحقق این امر تنها زندگی سالم کافی نیست، زیرا علاوه بر مسائلی مثل استعداد ارثی، عوامل موثر و متنوع دیگری نیز وجود دارند که هنوز ناشناخته‌اند.

عمارلو، با اشاره به اینکه باید شاکر سلامتی خود باشیم و از وجود نعمت‌های اطراف مانند خانواده لذت ببریم، خاطرنشان کرد: باید به بیماری به عنوان یک امر طبیعی نگاه کنیم و اگر بیماری حادث شد، با روش‌های طبیعی و علمی در درمان آن بکوشیم؛ زیرا جستجوی راه‌های نامتعارف و غیرعلمی در درمان یک بیماری نشان از آگاهی نداشتن ما در مورد مسائل پایه‌ای آن بیماری دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.