تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 22:40
16 بازدید
کد خبر : 135193

آمادگی آمریکا برای تحریم حامیان نبیه بری به خاطر ارتباط با حزب‌الله

آمادگی آمریکا برای تحریم حامیان نبیه بری به خاطر ارتباط با حزب‌الله

یک رسانه انگلیسی‌زبان از آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم علیه حامیان رئیس پارلمان لبنان به خاطر روابط وی با حزب‌الله خبر داد. به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی زبان نشنال چاپ ابوظبی گزارش داد، آمریکا در حال آماده‌سازی طرح تحریم حامیان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به خاطر روابط طولانی‌مدت وی با حزب‌الله است. طبق این گزارش، تحریم‌های آمریکا ممکن

آمادگی آمریکا برای تحریم حامیان نبیه بری به خاطر ارتباط با حزب‌الله

یک رسانه انگلیسی‌زبان از آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم علیه حامیان رئیس پارلمان لبنان به خاطر روابط وی با حزب‌الله خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی زبان نشنال چاپ ابوظبی گزارش داد، آمریکا در حال آماده‌سازی طرح تحریم حامیان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به خاطر روابط طولانی‌مدت وی با حزب‌الله است.

طبق این گزارش، تحریم‌های آمریکا ممکن است که شامل مقاماتی در جنبش امل به ریاست نبیه بری و همچنین حامیان مالی آن شود و به همین منظور قرار است که دو تن از نمایندگان پارلمان و سخنگوی بری فردا (یک‌شنبه) به منظور گفت‌وگو با مقامات آمریکا برای جلوگیری از تحریم‌های مذکور به واشنگتن سفر کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک مقام در کاخ سفید مدعی شد: حقیقت این است که حزب‌الله و امل در اصل یکی هستند و این مسأله باید متوقف شود. نبیه بری خط اصلی حمایت سیاسی از حزب‌الله است و تحریم‌های اقتصادی آمریکا تا زمانی که نبیه بری کناره‌گیری کرده و یا تغییر کند، ادامه خواهد داشت اما این اتفاق بعید به نظر می‌رسد. تا زمانی که بری در قدرت باشد، لبنان در رنج خواهد بود.

این مقام آمریکایی موعد دقیق اعلام تحریم‌های آمریکا علیه نبیه بری را اعلام نکرد اما یک منبع مطلع دیگر گفته است که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا «فریب مواضع دیپلماتیک بری و افرادی که درباره وی سخن می‌گویند را نخواهد خورد.»

در همین راستا، یک منبع نزدیک به مشاوران ارشد ترامپ و مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسئول اجرای سیاست تحریم‌های این کشور است، نیز اظهار کرد: اقدامات در دست بررسی آمریکا در راستای تحت فشار قرار دادن رهبران لبنان برای انتخاب میان منافع حاکمیتی خود و منافع ایران است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.